روزنامه تایمز روز دوشنبه با اشاره به احتمال افزایش تلفات گردشگران انگلیسی درحادثه تروریستی تونس به ۳۰ نفر، نوشت: پلیس ضد تروریسم انگلیس بدلیل ترس از حملات مشابه تروریستی در حال آماده باش بسر می برد.

آماده باش پلیس ضد تروریسم انگلیس به دلیل ترس از خطر حملات تروریستی

به گزارش ایرنا، این روزنامه عنوان کرد: قاچاق سلاح های خودکار به داخل انگلیس، خطر حملات افراط گرایان را همانند آنچه در تونس رخ داد، افزایش داده است.

تایمز افزود: آژانس جنایی ملی انگلیس نسبت به افزایش تهدیدات ناشی ازخطرات قاچاق سلاح های خودکار 'اسکورپین ' ساخت کشور چک که قابلیت شلیک یکهزار گلوله در هر دقیقه دارند، به انگلیس و فروش آنها به گروه های تبهکار، هشدار داده است.

این روزنامه افزود: این هشدار سبب شده است که آژانس های ضد تروریسم انگلیس به شواهدی درخصوص ارتباط میان این گروه های تبهکار و فعالان افراط گرا از جمله در زمینه تجارت سلاح های گرم، دست پیدا کنند.

تایمز اضافه کرد: نیروهای پلیس، سربازان و سرویس های اورژانس و نیز دستگاه های اطلاعاتی انگلیس این هفته قرار است به منظور کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدات تروریستی همانند آنچه در تونس و فرانسه رخ داد، یک مانور مشترک برگزار کنند.

به نوشته این روزنامه، پلیس اسکاتلندیارد که مسوولیت مقابله با عملیات تروریستی در مراسم عمومی در لندن را برعهده دارد ، تدابیر شدیدی را با توجه به شروع مسابقات قهرمانی ویمبلدون از امروز( دوشنبه ) و نیز برگزاری مراسم یادبود قربانیان حمله بمبگذاری هفتم جولای سال 2005 میلادی لندن که منجر به کشته شدن 52 نفر شد، در هفته آینده، به عمل آورده است.

در همین حال این روزنامه عنوان کرد احتمال می رود که شمار تلفات شهروندان انگلیسی در جریان حمله تروریستی در تونس که جمعه گذشته صورت گرفت به 30 نفر افزایش یابد .

منابع انگلیسی روز شنبه گذشته با اشاره به حوادث تروریستی در تونس، کویت و فرانسه عنوان کرده بودند در انگلیس نیز به دلیل ترس از اقدامات تروریستی، تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته شده است.

در حادثه تروریستی در هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوسه تونس که یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می شود دستکم 38 نفر کشته و 36 مجروج برجای گذاشته است.

معاون وزیر خارجه انگلیس روز گذشته (شنبه) با تایید کشته شدن حداقل 15 انگلیسی درحادثه تروریستی یاد شده گفت که ممکن است شمار تلفات شهروندان این کشور در جریان این حمله تروریستی، افزایش یابد.

وی افزود: این مهمترین حمله تروریستی علیه مردم انگلیس از زمان حمله بمبگذاری لندن در هفتم جولای سال 2005 میلادی به شمار می آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.