با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس، پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیر ساخت کشور (تلاش) به بهره برداری رسید.

پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیر ساخت کشور به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، این پروژه به منظور تامین پهنای باند لازم جهت برقراری ارتباطات بین الملل و توزیع ترافیک IP و ترانزیت ترافیک از مسیر ایران به منظور افزایش ظرفیت موجود شبکه پنج ساله چهارم (هواوی) اجرا شده است.

طراحی این پروژه با ظرفیت 1.7TBبر ثانیه می باشد که معادل 700000*E1 که سهم اینترنت آن GB 300 بر ثانیه و ترافیک داخلی IP نیز 1.2 TBو ترانزیت 210GB است.

در این پروژه برای نخستین بار در کشور از تکنولوژی 100 GB بر ثانیه استفاده شده و همچنین جهت استفاده حداکثری از ظرفیت موجود و تجهیزات قبلی کانال های 10GB به صورت هایبرید با کانال های 100GB بر ثانیه بکار برده شده است و میزان مسیر فیبر نوری استفاده شده در این پروژه حدود 30 هزار کیلومتر است.

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه تحول شگرفی را در افزایش پهنای باند استان به وجود آورده است.

وی در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: جهت راه اندازی آِن، 15 نقطه از استان شامل ایستگاه های بردسکن، چاه گز، داورزن، قوچان، گناباد، مشهد SC1، مشهد SC2، نیشابور، سبزوار، سرخس، تایباد، تربت حیدریه، تربت جام، فریمان و صالح آباد حضور داشته و ظرفیتی معادل 84675*E1 معادل 210 GB به پهنای باند داخلی استان افزوده شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: مقایسه ظرفیت پهنای باند استان نشان دهنده این واقعیت است که ظرفیت، قبل از اجرای این پروژه 112646*E1 معادل 279GB بر ثانیه بوده که پس از اجرای پروژه به 197318*E1 معادل 498 GB بر ثانیه رسیده است که افزایش دو برابری پهنای باند را شاهد هستیم.

رشیدیان خاطر نشان کرد: با توجه به راه اندازی Gateway بین الملل در استان و افزایش ظرفیت بین الملل معادل 50 GB بر ثانیه پس از بهره برداری از این پروژه و مقایسه آن با وضعیت قبلی نشان دهنده رشد 500 درصدی نسبت به ظرفیت قبل از اجرای پروژه می باشد.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: تامین زیر ساخت های ارتباطی استان یک ضرورت بود که به همت دولت تدبیر و امید و با اتکا به توان نیروهای داخلی در کوتاهترین زمان ممکن محقق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.