آمریکا در استراتژی جدید خود با نام بردن از چین و روسیه به عنوان کشورهای متخاصم و تهدیدکننده امنیت این کشور، نسبت به افزایش چالش‌های تکنولوژیک و زوال ثبات جهانی هشدار داده است.

هشدار آمریکا نسبت به تهدید نظامی روسیه و چین
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با انتشار گزارشی ضمن تاکید بر عواقب سهمگین بروز جنگ، نسبت به احتمال "کم اما رو به افزایش" وقوع درگیری بین آمریکا و یکی دیگر از ابرقدرت‌های جهان هشدار داد.

در استراتژی نظامی ملی 2015 آمریکا آمده است: روسیه مکررا نشان داده است که به تمامیت ارضی کشورهای همسایه‌اش احترام نمی‌گذارد و تمایل دارد برای رسیدن به اهدافش از زور استفاده کند. اقدامات مستقیم یا نیابتی نظامی روسیه امنیت منطقه‌ای را تضعیف کرده است.

در این گزارش همچنین به حضور نیروهای روسی در درگیری‌های اوکراین اشاره شده است و این در حالی است که مسکو همواره ادعاها درباره حضور نیروهایش در شرق اوکراین را رد می‌کند.

در ادامه این گزارش نسبت به افزایش ظرفیت‌های تکنولوژیک کشورها و در پی آن تضعیف نقش آمریکا در این بخش ابراز نگرانی شده است.

در این سند استراتژیک نظامی آمریکا علاوه بر روسیه و چین، از ایران و کره‌شمالی نیز به دلیل ظرفیت‌های اتمی و موشکی این کشورها به عنوان تهدیدی علیه امنیت آمریکا و متحدانش نام برده شده است.

دمپسی در این باره اظهار کرده است: از زمان انتشار آخرین استراتژی نظامی ملی آمریکا در سال 2011، بی‌ثباتی در جهان افزایش یافته در حالی که ما برخی برتری‌های خود را از دست داده‌ایم.

در سند استراتژیک پیشین آمریکا در سال 2011 اشاره‌ اندکی به روسیه شده بود.

در ادامه گزارش استراتژیک جدید واشنگتن با اشاره به اقدامات چین در احیاسازی اراضی در دریای مناقشه‌آمیز چین جنوبی آمده است: اقدامات چین تنش را وارد منطقه آسیا اقیانوسیه کرده است.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه اظهاراتش با اشاره به مقابله با گروه‌های تروریستی، بر طولانی و پیچیده بودن جنگ با داعش تاکید کرده است. وی در مقدمه گزارش مذکور نوشته است: درگیری‌های آینده طولانی‌تر خواهند بود و در میدان تکنولوژیک‌تری رخ خواهند داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شعباني اصل IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    تنازع براي سلطه،،، ايا واقعا شير سلطان جنگل است !؟!؟