قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: حجت الاسلام قرائتی گفت: امروزه بعضا شاهد این موضوع هستیم که دانش آموزان و دانشجویان علومی را فرا می گیرند که عملا فاقد کارآیی است.

انتقاد حجت الاسلام قرائتی از نظام آموزشی!

به گزارش قدس انلاین، این فعال عرصه فرهنگی ضمن اشاره به عدم بازدهی مطلوبِ کتب درسی به خبرنگار ما، بیان داشت: متاسفانه کتب درسی نه تنها در مقطع پیش از دیپلم دارای محتوایی کارآمد نمی باشد، بلکه حجم بسیار زیادی از کتب دانشگاهی نیز کارآمدی چندانی ندارد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: یکی از دغدغه های نسل جوانِ ما یافتن کاری در خور شان آنان برای کسب موقعیتی اقتصادی و پس از آن تشکیل زندگانی می باشد، اما با چنین کتبی هیچ گاه نمی توانند وارد عرصه اقصادی شوند. از این رو باید ضمن دروس، به آن ها هنر و یا فنونی آموزش داده شود تا بتوانند به راحتی برای خود به شغلی مناسب دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دعاهای پیامبر (ص) پیوسته این بود که خدایا من را از شر علوم بی فایده محفوظ بدار. اما امروزه بعضا شاهد این موضوع هستیم که دانش آموزان و دانشجویان علومی را فرا می گیرند که عملا فاقد کارآیی است.

حجت الاسلام قرائتی همچنین اشاره داشت: با وجود تعطیلاتی که در حین درس خواندنِ دانشجویان مقطع کارشناسی در ایران وجود دارد، باید اذعان داشت که آنها تنها یک و سال نیم عمر خود را در محیط دانشگاه می گذارند و مابقی آن هرز می رود و مسلما این نظام آموزشی نیازهای جامعه را برطرف نخواهد ساخت.

وی ضمن انتقاد به طولانی شدن دوران تحصیلات به خبرنگار ما گفت: طولانی شدن دوران تحصیل آثار بسیار زیادی را به همراه دارد که گسترش مفاسد اجتماعی در سطح جامعه تنها یکی از آن ها محسوب می شود. چنانکه افزایش سن ازدواج و افزایش طلاق از جمله این امور است.

حجت الاسلام قرائتی در این راستا بیان داشت: بی شک تنها راه علاج این معضل کاربردی کردن علوم است. در این راستا باید مسئولینی در مسند کار قرار گیرند که فارغ از هرگونه ترس و واهمه و جناح بندی با این مسئله برخورد کنند و متعاقبا تحولی جدید را در عرصه آموزش فراهم آورند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.