عضو شورای مرکزی فراکسیون روحانیت مجلس گفت: آمریکا اگر بیش از ما به توافق نیاز نداشته باشد کمتر از ما هم نیاز نخواهد داشت.

آمریکا بیشتر از کشورمان به توافق نیاز دارد/ تمامی تحریم‌ها باید یکجا لغو شود
 حجت‌الاسلام محمد رجایی باغ سیایی نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای برای حصول توافق گفت: واقعیت موجود این است که غرب و در رأس آنها آمریکا هیچ وقت با کشور و ملت ما دوست نبوده و نخواهند بود اما این به این معنا نیست که ما نتوانیم به توافقی با آنها دست یابیم و وجود نیازها و منافع مشترک می‌تواند این امر را محقق سازد.

وی افزود:‌ ما باید با تکیه بر توان داخلی و پیروی از رهبر معظم انقلاب تا به آن اندازه خود را قدرتمند سازیم که آمریکا و متحدانش از این امر ناامید شوند که اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهند، در واقع حضور قدرتمندانه ما در مذاکرات باعث می‌‌شود تا غرب حقوق حقه ما را به رسمیت شناخته و توافق را امضا کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها بیش از ما نیاز به توافق نداشته باشند کمتر از ما نیز به این امر نیاز نخواهند داشت و استقامت و ایستادگی ما می‌تواند توافقی خوب را برای ما رقم بزند.

رجایی با اشاره به بیانیه کنگره آمریکا مبنی بر پذیرش عدم بازرسی از مراکز نظامی ایران خاطرنشان کرد: این بیانیه و این موضع کنگره آمریکا ناشی از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بود که طرف مقابل را به عقب‌نشینی از مواضعش واداشت.

وی در پایان با اشاره به موضوع لغو تحریم‌ها در توافق گفت:‌ در ارتباط با لغو تحریم‌ها باید به ازای اجرای تعهدات ایران در توافق تحریم‌ها توسط طرف مقابل به همان میزان لغو شود. رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نمایندگان مجلس ضمن تأکید بر لغو یکباره تحریم‌ها به این مسئله اشاره داشتند که ممکن است انجام تعهدات به صورت گام به گام مقابل یکدیگر قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.