عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام راهپیمایی روز جهانی قدس امسال علاوه بر پیام های همیشگی، پیام عزت و تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر دنیای استکبار است.

پیام راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، عزت و تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر دنیای استکبار است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ضمن دعوت مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل برای زنده نگه داشتن آرمان قدس شریف و نجات آن از چنگ صهیونیست های غاصب است.

وی ادامه داد: ابتکار امام (ره)، آرمان گرایی انقلاب بزرگ اسلامی را نشان داد و این پیام را به دنیا داشت که هویت انقلاب اسلامی گره خورده با مظلومین جهان از جمله مظلومین فلسطین است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که راهپیمایی هر ساله روز جهانی قدس در حقیقت تجدید بیعت با امام راحل عظیم شان است، اظهارداشت: امسال این راهپیمایی علاوه بر پیامی که هر ساله داشت پیام دیگری را هم با خود دارد و آن پیام مقاومت ملت بزرگ ایران از خواسته به حق، پیام عزت و پیام تسلیم ناپذیری در برابر دنیای استکبار است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: بدون تردید راهپیمایی روز جهانی قدس همان ثواب احیای شب بیست و سوم ماه رمضان را دارد چرا که شب بیست و سوم رمضان عبادتی در عرصه فردی و راهپیمایی قدس عبادتی در عرصه سیاسی است.

وی تاکید کرد: با شناختی که از ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران دارم به یاری خداوند مردم عزیز امسال نیز همانند سال های گذشته حماسه خواهند آفرید.

راهپیمایی روز جهانی قدس همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود که امسال به دلیل احتمال مصادف شدن عید سعید فطر با جمعه بیست و ششم تیرماه، راهپیمایی این روز یک هفته زودتر 19 تیرماه برگزار می شود.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 16 مرداد ماه سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین روز جهانی قدس نامیدند و هر سال در این روز تجمعات گسترده ای در سراسر جهان برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.