شهرستان پیشوا را باید یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری استان تهران به شمار آورد که در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

محصولات پیشوا درسبد غذایی پایتخت‌نشینان/صادرات گل به خارج از کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، بدون تردید منطقه پیشوا اگرچه در زمینه کشاورزی و دامپروری به موفقیت های مهمی دست پیدا کرده اما هنوز ظرفیت ها و پتانسیل های بکری وجود دارد که در صورت توجه ویژه و ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم می تواند در مسیر رشد اقتصادی پیشوا موثر باشد.

امروز شهرستان پیشوا در زمینه تولید محصولات دامی دارای رتبه های برتر در استان تهران است به طوری که بر اساس آمارها، سالانه بیش از ۴۲ هزار تن شیر توسط واحدهای دامپروری این منطقه تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان

همچنین پیشوا در پرورش دام های سبک و سنگین نیز به موفقیت های چشمگیری رسیده به طوری که بر اساس آمارهای به دست آمده از واحدهای دامپروری در این خطه، ۵۳ هزار راس دام سبک و ۴۶ هزار راس دام سنگین در سطح شهرستان پرورش داده شده اند.

تأمین نیازهای غذایی پایتخت نشینان توسط کشاورزان پیشوایی

بدون تردید باید به این نکته اذعان داشت که شهرستان پیشوا در تأمین سبد غذایی پایتخت نیز نقش مهمی را ایفا می کند به طوری که قسمت عمده ای از محصولات کشاورزی و دامی این منطقه به تهران ارسال می گردد.

شهرستان پیشوا در زمینه تولید محصولات گلخانه ای نیز جایگاه مهمی را در استان تهران دارد به طوری که ۸ درصد از اراضی این شهرستان زیر کشت محصولات گلخانه ای رفته است.

ذرت ذرتکاران کشاورزی خوزستان

عباس ملکوتی خواه در هجدهم خرداد ماه در نشست هم اندیشی تولید محصول سالم پیشوا اظهار داشت: بیش از ۷۰۰دامداری در شهرستان پیشوا فعال است و در مجموع سالانه تولیدات دامی و کشاورزی شهرستان به ۶۰۰هزارتن می رسد که در استان تهران و سایر استان ها مصرف و برخی از آنها نیز به خارج از کشور صادر می شوند.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه عمده غذای مصرفی مردم از تولیدات دامی و کشاورزی و فرآورده های آنها تامین می شود، گفت: پیشوا با دارا بودن ۱۴هزار اراضی زیر کشت، قطب کشاورزی استان تهران محسوب می شود.

صادرات گل شهرستان پیشوا به خارج از کشور

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موفقیت شهرستان پیشوا در تولید محصولات گلخانه ای اظهار داشت: موفقیت شهرستان پیشوا در تولید محصولات گلخانه ای سبب شده تا این شهرستان به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات گلخانه ای در استان تهران محسوب شود.

نمایشگاه سراسری گل وگیاه و فضای سبز

این فعال اقتصادی افزود: تولید گل نیز یکی دیگر از بخش های موفق در شهرستان پیشوا است به طوری که برخی از تولیدات گل و گیاه این شهرستان به خارج از کشور صادر شده و ارزآوری مناسبی را برای کشور و منطقه به همراه دارد.

جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی کشاورزی پیشوا

عباس ملکوتی خواه نیز در این رابطه با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان پیشوا  به خبرنگار مهر گفت: شهرستان پیشوا از پتانسیل  و ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخوردار است.

فرماندار پیشوا افزود: در بخش کشاورزی بسیاری از محصولات تولیدی در شهرستان پیشوا  علاوه بر تأمین نیاز منطقه و استان به شهرهای مختلف کشور ارسال می شود.

تخریب

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با حمایت از فعالان بخش کشاورزی زمینه گسترش و توسعه این بخش مهم اقتصادی کشور را در پیشوا فراهم آوریم، به همین خاطر از هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به شدت جلوگیری کرده ایم.

پرورش ۲۵ هزار مرغ مادر در پیشوا

این مسئول اضافه کرد: بدون تردید کشاورزی محور توسعه اقتصادی در پیشوا محسوب می شود به همین خاطر باید از تمام ابزارها برای رونق هر چه بیشتر این بخش در شهرستان استفاده کرد.

ملکوتی خواه در ادامه به ظرفیت های بخش دامپروری شهرستان پیشوا نیز اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان پیشوا در بخش دامپروری نیز از ظرفیت های ویژه و برجسته ای برخوردار است که تولید ۴۲ هزار تن شیر در سال، پرورش ۵۳ هزار راس دام سبک و ۴۶ هزار راس دام سنگین، ۶ هزار قطعه طیور تخمگذار و ۲۵هزار مرغ مادر از جمله پتانسیل های این شهرستان به حساب می آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.