قدس آنلاین- تبریز: معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: روابط عمومی‌ها نباید آمارسازی و عددسازی کنند و هر آنچه واقعیت است به مردم منعکس شود و از سویی دیگر حضور افراد ناکارآمد در روابط عمومی‌ها صحیح نیست.

روابط عمومی‌ها آمارسازی نکنند/نباید با دیدگاه‌های سیاسی عده‌ای را سوار بر قدرت کرده و عده‌ای را حذف کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری عصر امروز در همایش مدیران روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها نقطه اتصال سازمان‌ها با مردم است، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها پیوند با مردم و ادارات و سازمان‌ها را موجب می‌شوند و با مردم که بزرگ‌ترین سرمایه‌های نظام هستند ارتباط ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: آرامش امروز جامعه مرهون جانفشانی‌های مردمی است که در تمام مدت عمر انقلاب و در تمام صحنه‌های دفاع از نظام حاضر شدند.

شبستری افزود: یکی از کارهای مهم روابط عمومی‌ها اعتمادآفرینی در میان مردم است و برخی فسادهای اقتصادی و دیگر فسادها موجب سلب اعتماد از برخی مردم شده است.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انتخاب دولت تدبیر و امید و دولت اعتدال این پیام را پی داشت که مردم از جناح‌بازی خسته شده‌اند و ما نیز موظف هستیم تا این جایگاه  و رویکرد دولت را تقویت کنیم.

 

نباید با دیدگاه‌های سیاسی عده‌ای را سوار بر قدرت کرده و عده‌ای را حذف کنیم

وی یادآور شد: نباید با دیدگاه‌های سیاسی عده‌ای را سوار بر قدرت کرده و عده‌ای را حذف کنیم و در عین وجود سلائق مختلف باید زمینه مشارکت مردمی را فراهم سازیم و برای یک مدیریت واحد اقدام کنیم.

شبستری اختلاف سلایق را یک امر طبیعی دانست و در عین حال تصریح کرد: مهم این است که برای هدف گام برداریم و همدل شویم و به جای صحبت از اختلاف‌ها از اشتراکات حرف بزنیم.

وی با اشاره به انجام مذاکرات هسته‌ای گفت: شنیدن برخی مواضع از داخل ناراحت کننده است و عده‌ای با برخی سخنان برای تضعیف مذاکره کننده‌ها حرف می‌زنند که این مواضع بر خلاف فرمایشات رهبری نیز است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برخی افراد اختلاس کننده و کسانی که فسادهای اقتصادی را رقم زدند راضی به آرامش در کشور نیستند و به نوی ایجاد هرج و مرج و دو دلی در مردم می‌کنند و باید درک کنیم که نیاز امروز کشور آرامش است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند و امروز از فروش میلیاردی سابق نفت خبری نیست و مشکلات بزرگ به جا مانده از گذشته را نیز با خود تحمل می‌کنیم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: باید در زمینه حل مشکلات مدیریت جهادی را به کار ببندیم و در حالی که افزایش بیکاری و دهها مشکل اجتماعی دیگر گریبانگیر دولت است، برای رفع مشکلات جهت‌دهی و شتابی آغاز شده است.

وی افزود: مدیران و مسئولان استان قادر به نشان دادن کارهای انجام شده نیستند و این یکی از نقاط ضعف مدیران ما است و بیان کارهای انجام شده و انعکاس آنها باید از سوی مدیران و مسئولان روابط عمومی صورت گیرد.

 

امروز دولت هیچ رسانه‌ای در اختیار ندارند

وی تاکید کرد: امروز دولت هیچ رسانه‌ای در اختیار ندارند و یکی از سیاست‌های دولت این است که رسانه وابسته نداشته باشد و  رسانه‌ها آزادانه عمل کنند و در این میان روابط عمومی‌ها باید از ظرفیت‌ها استفاده کند.

شبستری با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در ایجاد همدلی و همزبانی میان دولت و مردم بسیار موثر هستند، افزود: نقش روابط عمومی‌ها در ایجاد این اتصال‌ها مهم است و باید بتوانیم با ظرفیت‌های محدود برای تحقق فعالیت‌ها اقدام کنیم.

وی خواستار انعکاس مشکلات به صورت شفاف به مردم شد و گفت: روابط عمومی‌ها نباید آمارسازی و عددسازی کنند و هر آنچه واقعیت است به مردم منعکس شود.

شبستری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک گفت: روابط عمومی‌ها در جلب مشارکت مردم فعال شوند و هرچه میزان حضور مردمی بیشتر باشد انتخابات سالم‌تری را خواهیم داشت و از سویی دیگر با نزدیک شدن به انتخابات تخریب دولت بیشتر می‌شود که روابط عمومی‌ها به این تخریب‌ها سریعا پاسخ دهند.

وی گفت: حفظ آرای مردم به عنوان یک حق‌الناس مورد توجه دولت است و برگزاری انتخابات سالم مورد توجه جدی است.

شبستری با بیان اینکه در روابط عمومی‌ها افراد قوی و کارآمد حضور داشته باشند، گفت: روابط عمومی‌ها باید محل حضور افراد قوی و توانمند باشد و با حضور افراد ناتوان و غیرکارشناس در پست روابط عمومی مخالف هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.