قدس آنلاین-ایلام: رئیس دانشگاه ایلام گفت: دستگاه های اجرایی ۳ درصد بودجه خود را صرف پژوهش کنند.

ضرورت تخصیص ۳ درصد بودجه دستگاه های اجرایی ایلام به پژوهش

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمد علي اکبري با بیان اینکه سخنان رهبري حاکي از شناخت عميق ايشان از محيط دانشگاه و چالش هاي فراروي آن است، اظهارداشت: تاکيد معظم له بر استقلال علمي کشور و ستايش رتبه 16 علمي جهان در کنار ضرورت حفظ و شتاب پيشرفت علمي کشور نشان مي دهد که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي کشور بايد بيش از پيش در حوزه توليد علم در سطح ملي و جهاني مجاهدت نمايند تا به هدف تعيين شده در سند ايران 1400 دست بيابيم که همان جايگاه اول علم و فناوري منطقه است.

وی با اشاره به اینکه سياست بازي و ورود به مناقشات سياسي از آفات حرکت علمي و پژوهشي است، افزود: تأکيد مقام معظم رهبري مبني بر پرهيز از حاشيه سازي و سياست بازي از جمله راهکارهاي سرعت بخشيدن به حرکت علمي و انجام وظيفه در مأموريت اصلي دانشگاه ارزيابي نمود.

رئیس دانشگاه ایلام به ضرورت تأمين سهم پژوهش از بودجه عمومي کشور با عنايت به فرمايش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بايد دستگاههاي اجرايي که با بودجه عمومي دولت اداره مي شوند ديدگاه خود را نسبت به اهميت پژوهش تغيير دهند و پژوهش را سرمايه گذاري تلقي نمايند.

محمد علي اکبري توسعه علمي و فناوري در دانشگاه را در محيط بدون حاشيه اخلاقي و علمي امکان پذير دانست و بیان داشت: انتظار مي رود که دستگاه های اجرایی حداقل 3 درصد بودجه عمومي خود را صرف پژوهش کنند و در همین راستا دانشگاه ایلام آمادگی دارد با شوراهای پژوهشي دستگاههاي اجرايي همکاری لازم را داشته باشد.

وی به رشد قابل توجه دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و یادآور شد: رشد تحصیلات تکمیلی بعنوان يکي از مؤلفه هاي قدرت ملي است و اميدواريم که افزايش کمي، ارتقاي کيفيت پژوهش ها و طرح هاي تحقيقاتي را نيز به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.