قدس آنلاین- فاطمه فاطمی: الان مجروحان تکفیری در بیمارستان های رژیم غاصب اسرائیل مداوا می شوند و این نشاندهنده اوج همراهی آنها با تروریست ها علیه اسلام و مسلمین است؛ از این رو، افشاگری علیه توطئه هایشان ضرورت دارد.

روز قدس فرصت افشاگری توطئه صهیونیست ها در همراهی با داعش است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رییس حوزه های علمیه کشور در گفتگو با قدس آنلاین درباره اهمیت توجه به مسئله روز قدس با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام گفت: امت اسلامی رسالت عظیمی غیر از وظایف فردی دارد که در زمره وظایف اجتماعی قرار می گیرد و از وظایف اجتماعی ما این است که بدانیم کسانی که در جهان اسلام مورد ظلم و ستم و بیداد قرار می گیرند، باید مورد حمایت امت اسلامی باشند.

 

وی اظهار کرد: اساسا مبارزه با ظلم و ستم از یکسو و همدردی و همراهی و کنار مظلوم بودن از سوی دیگر جزء آموزه های دینی ما است، آنچنان که امیرمومنان علی (ع) در وصیت به امام حسن و امام حسین علیهماالسلام فرمودند: «دشمن ظلم و کمک کار مظلوم باشید.»

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ابتکار هوشمندانه امام خمینی (ره) درباره روز قدس تصریح کرد: بنابر این اقدامِ امام راحل مقرر شد با توجه به تجاوزات اسرائیل نسبت به سرزمین فلسطین و آواره کردن مردم از سرزمین های اشغالی و بیت المقدس به عنوان قبله نخست مسلمین، جمعه پایانی ماه مبارک رمضان همه مسلمانان به خیابان ها آمده و با راهپیمایی علیه ظلم و ستم و بیدادِ این غده سرطانی که توسط ابرقدرت ها در خاورمیانه رشد کرده، فریاد بزنند.

 

رییس حوزه های علمیه کشور ادامه داد: چراکه ما شاهد مظلومیت مردم فلسطین هستیم و از زمانی که این رژیم اشغالگر به عنوان رژیم جعلی در منطقه پدید آمد، روزی نیست که این مردم مظلوم  مورد تجاوز و اذیت و آزار قرار نگیرند؛ حملات هوایی و زمینی، بمباران ها، آواره کردن زنان و کودکان و ... همه نمونه ای از این جنایات است.

 

وی با بیان اینکه دست اسرائیل و گروه های تکفیری به ویژه داعش در دست یکدیگر است، عنوان کرد: این همدستی برای از بین بردن مقاومت مردم سوریه است، اگر امروز در یمن مردم را به خاک و خون می کشند و در سوریه علیه دولت و ملت این کشور جنگ به راه افتاده با حمایت رژیم اشغالگر قدس است یا آنچه در عراق و لبنان رخ داده همه با برنامه های این رژیم غاصب است.

 

آیت اله حسینی بوشهری افزود: در مورد جمهوری اسلامی ایران و مذاکراتی که با گروه 5+1 داریم که این رژیم چه کارشکنی ها که نمی کند، حتی نخست وزیر این رژیم دست و پا گم کرده به کنگره آمریکا رفته و علیه توافق هسته ای سخنرانی می کند و مرتب در حال کارشکنی است و می گوید تا آمریکا ما را راضی نکند، رضایت نمی دهیم!؛ بنابراین، اگر مردم ما در روز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به صحنه می آیند علیه این جنایاتی است که صهیونیست ها انجام می دهند و این وظیفه و تکلیفی دینی الهی برای مقابله با ظلم است نه صرفا برای ایرانیان بلکه همه ظلم ستیزان عالم.

 

رییس حوزه های علمیه کشور در تاثیر راهپیمایی روز قدس در خنثی سازی برنامه های اسلام هراسانه صهیونیسم جهانی ابراز کرد: تبعا ما هر چه بتوانیم در صحنه بیشتر حضور داشته باشیم، تمام برنامه ها و نقشه های دشمنان نقش بر آب خواهند شد، الان مجروحان تکفیری ها در بیمارستان های اسرائیل مداوا می شوند و این نشاندهنده اوج همراهی آنها با تروریست ها علیه اسلام و مسلمین است. از این رو، افشاگری علیه توطئه هایشان ضرورت دارد.

 

وی درباره وظایف نخبگان جهان اسلام در روشنگری نسبت به جنایات صهیونیست ها خاطرنشان کرد:  متاسفانه باید گفت کشورهای اسلامی در تشتت اند و تعدادی از کشورها هم که می توانند تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند گوش به فرمان ابرقدرت ها و دست در دست استکبار دارند؛ از علمای جهان اسلام این اتنظار می رود که با دیدن این صحنه ها و فجایع ضد بشری فریاد تظلم برآوردند چراکه به تعبیر پیامبر اکرم (ص) «اگر کسی فریاد مسلمانی را شنید که از آنها تقاضای کمک کرد و به داد او نشتافت در جرگه مسلمانی نیست.»، بنابراین، راه روشنگری را باید در پیش بگیرند تا شاید بتوانند قدمی در جهت روشنگری و مبارزه با جنایات در خاورمیانه بردارند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.