قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: گفتمان انقلاب اسلامی با آنکه مبتنی بر اصول جهاد، شهادت و مقاومت برای احقاق حق است اما همواره نشان داده اهل تجاوز، تعدی و توسل به راه های غیر منطقی، زور و خشونت نیست و راهپیمایی روز قدس این را ثابت می کند.

راهپیمایی روز قدس تجلی منطق عقلانی انقلاب و رد تفکر تکفیر است

حجت الاسلام والمسلمی علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی (ص) العالمیه در گفتگو با قدس آنلاین درباره اهمیت توجه به مسئله روز قدس با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام گفت: در طول دو سه سال اخیر شاهد هستیم که دسیسه های بسیاری برای انحراف جهان اسلام از مسئله قدس و رژیه غاصب اسرائیل به کار گرفته شده است، لذا برای اینکه نشان دهیم که این مسئله همچنان مسئله اصلی جهان اسلام است روز قدس امسال معنای خاصی دارد و به نظر می رسد در برابر این توطئه های متعدد حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی ضرورتی دوچندان دارد.

 

وی عنوان کرد: چراکه به استکبار جهانی  نشان می دهد علی رغم این فضای بحرانی و آشوب زده، امت اسلام در این مسیر استوار هستند؛ علاوه بر این حضور پرشور مردم ایران به فریبخوردگان نشان می دهد علی رغم همه توطئه های تکفیری ها و تروریست ها برای دور کردن اذهان عمومی جهان از اسلام، ما در دفاع از آرمان فلسطین کاملا مصمم هستیم.

 

حجت الاسلام اعرافی تاکید کرد: همچنین، باید در این راهپیمایی نشان داده شود کسانی که با اسرائیل در آشکار و نهان همدستی دارند و به جای اینکه مقابل اسرائیل و دشمنان اسلام بایستند، به مردم مظلوم یمن و بحرین حمله می برند برای مردم شناخته شده اند. امید است شکوه حضور، این راهپیمایی را معنی دار کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه ما در شرایط مذاکره قرار داریم، روحیه جهادی و آمادگی ملت ما پشتوانه محکمی است که دیگران بدانند که در مذاکره نباید چیزی را به ما تحمیل کنند بلکه باید حقوق ملت ایران را به رسمیت شناخته و بر عهدشان پایبند بمانند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ارتباط معنادار فعالیت گروه های تکفیری و تحقق اهداف رژیم غاصب اسرائیلی بیان کرد: شکی در این ارتباط معنادار نیست، البته نمی توان گفت تمام آنهایی که فریب خورده و در دام تفکر تکفیری افتاده اند آگاهانه قدم برمی دارند اما بدون تردید سرنخ های اصلی و طراحان آن اندیشه تکفیر و ترور را در جهان اسلام رواج داده اند تا از یکسو نگاه جوانان غرب را از اسلام بردارند و از سوی دیگر با اختلاف افکنی در جهان اسلام، اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: اینکه آل سعود و گروه های دیگر از تکفیری ها حمایت می کنند به دلیل همدستی آنها با آمریکا و اسرائیل است؛ از این رو، راهپیمایی روز قدس باید نشان دهد که ما در صحنه حضور داریم و این اندیشه تکفیری نمی تواند ما را از تعقیب قصه اسرائیل دور بدارد.

 

امام جمعه موقت قم درباره تاثیر راهپیمایی روز قدس بر خنثی سازی برنامه های اسلام هراسانه عنوان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی با آنکه گفتمانی مبتنی بر اصول جهاد، شهادت و مقاومت برای احقاق حق است اما همواره نشان داده اهل تجاوز، تعدی و توسل به راه های غیر منطقی، زور و خشونت نیست و راهپیمایی روز قدس و فراتر از آن انقلاب اسلامی ما این را ثابت کرد که حضور مردم در صحنه  عقلانی و همراه با منطق است.

 

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر راهپیمایی روز قدس فریاد دکترینی است که رهبر معظم انقلاب درباره غزه و فلسطین بیان کرده اند مبنی بر اینکه اسرائیل باید با انتخابات از صحنه روزگار کنار برود؛ روز قدس نشانگر روحیه مقاومت و نیز منطق سنجیده ملت ایران در حل مشکلات منطقه است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.