۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 294753

قدس آنلاین: روز قدس روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد بلکه یک روز جهانی است، روز مقابله‌ مستضعفین با مستکبرین است.

امروز روز جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، برای بسیاری از مردم دنیا ۱۴ مه ۱۹۴۸(۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷) روزی است مانند تمامی روزهای دیگر سال، ولی برای مسلمانان بویژه اهالی خاورمیانه شروع دوره‌ای از تنش، وحشت دائم و تروریسم پیوسته است.

در این روز هم‌زمان با پایان قیومیت بریتانیا بر فلسطین، به اصطلاح دولت اسرائیل با صدور منشور استقلال، اعلام موجودیت کرد. اگرچه از آن پس، مجموعه‌ای از درگیری‌های نظامی بین نیروهای اسرائیلی و کشورهای عرب رخ داده که در جنگ‌های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، شش‌روزه ۱۹۶۷ و یوم کیپور ۱۹۷۳ اعراب بدلیل عدم اتحاد و خودباوری متحمل شکست‌ گشتند.
ولی این رژیم در دو درگیری خود با نیروهای حزب‌الله لبنان در ۲۰۰۶ و رزمندگان حماس در ۲۰۰۸ شکست سنگینی را متحمل شد. پس از شکستهای متعدد اعراب از صهیونیستها موجی از يأس و ناامیدی بر مسلمانان چیره گشته و با کنفرانس به اصطلاح صلح کمپ دیوید در ۱۳۵۶ که به شناسایی رسمی این رژیم از سوی مصر بوسیله سادات منجر شد بهت و تأسف نیز به آن افزوده گشت. در چنین جوی امام راحل در ۱۶ مرداد سال ۵۸ با اعلام این روز به ناگاه فضای خفه و بسته مذکور را در هم شکست.

امام راحل در صحیفه نور با اشاره به ابعاد گوناگون این روز می‌فرمایند:" روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله‌ مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیرامریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند، و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی در این روز بی‌تفاوت هستند، یا ملتها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود، باید ملتهای مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین."
از آن پس همه ساله در آخرین حمعه ماه مبارک رمضان نه تنها مسلمانان، بلکه مسیحیان و حتی یهودیان مخالف با این رژیم اشغالگر و در یک کلام هر انسان آزاده‌ای به پا می خیزد و جنایات صهیونیستها را محکوم می‌کند زیرا روز قدس روز جهان اسلام است.

 رژیمی که از موشکباران بیمارستان و مهد کودک و اردوگاه آوارگان نمی‌هراسد، در قتل عام مسافران یک کشتی امدادرسان لحظه‌ای تردید نمی کند، حقوق بین‌الملل و مقررات و قطعنامه‌هایش را به هیچ می‌انگارد و در حالی‌که خود مظهر تروریسم است مدام دیگران را به اشکال مسخره‌ای متهم می‌کند. روز قدس روز شکسته شدن ابهت پوشالی این رژیم جنایتکار و حامیان آن‌هاست.باید امیدوار بود که روزی این غده سرطانی از دنیای ما رخت بربندد و ملت فلسطین به حق بدیهی هر موجودی که همان داشتن وطنی برای زندگی است دست یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.