دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه راهبرد جهاد مسلحانه تنها راهبرد نجات و آزادی قدس شریف است گفت:تامین امنیت برای ساکنان سرزمین های اشغالی دیگر در اراده و کنترل رژیم صهیونیستی نیست.

امنیت رژیم صهیونیستی شکننده است/جهادمسلحانه تنهاراهبردنجات فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر  سردار سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که به عنوان سخنران روز جهانی قدس در  محل  مصلی نماز جمعه استان بوشهر، با اشاره به تفاوت های راهپیمای روز قدس امسال با سالهای گذشته گفت: تفاوت راهپیمایی امسال شما مردم  با سالهای گذشته در سه موضوع جدید است.

وی اظهار داشت: ایجاد گروهکهای تروریستی همچون داعش و جبهه النصره با پشتیبانی صهیونیستها در منطقه و جنگ ظالمانه پادشاهی سعودی با مردم مظلوم یمن  و مذاکرات هسته ای ایران شرایط جدیدی را در منطقه و جهان بوجود آورده است.

وی در ادامه گفت: شصت وهفت سال است که از بزرگترین توطئه و فاجعه انسانی انگلیسی ها و آمریکائیها در اشغال  فلسطین می گذرد و راجع به اهداف این توطئه بزرگ سه نظریه  وجود دارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تشریح این نظریه هاگفت:  ایجاد گسل و غده سرطانی صهیونیستی در قلب جغرافیای سیاسی جهان اسلام که مانع  وحدت و بهم پیوستگی جغرافیایی و سیاسی سرزمینهای اسلامی در سه قاره آسیا ،آفریقا و اروپا شود و نیز ایجاد زمین لرزه و تنش هایی که  طی هفت دهه گذشته اوضاع این منطقه را نا امن و ناپایدار کرده است از اهداف این توطئه بزرگ است.

سردار صفوی افزود: حضور نظامی و تسلط قدرتهای فرا منطقه ای از شمال آفریقا  مثل لیبی تا غرب آسیا مثل خلیج فارس و کشورهای پیرامونی آن به بهانه نا امنی و جنگ ، ولی در حقیقت برای غارت ثروتهای مردم این منطقه ، یعنی نفت و گاز  و فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی منطقه  با اهداف اقتصادی و سیاسی و نظامی را می توان از دیگر اهداف این توطئه بزرگ دانست.

سرلشکر صفوی انتقال بحران  یهودیت  از اروپا به سرزمین های اسلامی و دادن امتیاز به صهیونیستها برای داشتن یک سرزمین و یک دولت نژاد پرست صهیونیستی را از اهداف شوم توطئه   انگلیسی ها و آمریکائیها در اشغال فلسطین دانست.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری  از سخنان خود به تشریح وضعیت کنونی فلسطین اشغالی پرداخت و در ادامه به تبیین راهبردهای آزادی قدس شریف  و سرزمین فلسطین پرداخت و گفت:راهبرد اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه و مقاومت اسلامی مردم فلسطین  تنها راهبرد نجات و آزادی قدس شریف  و سرزمین فلسطین است.

وی ادامه داد: برای چشم انداز آینده جهاد،  دیدگاه های  متفاوت  و متضادی پیش بینی می شود.

 صفوی در ادامه به تشریح دیدگاه های حاکم برای چشم انداز آینده جهاد در فلسطین اشغالی  پرداخت و گفت: یکی از دیدگاه ها، تشکیل دولت فلسطینی  و دولت دموکراتیک واحد با انجام رفراندوم و حق تعیین  سرنوشت با حضور  تمامی ساکنان اصلی  فلسطین اعم از  مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان و با بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی ، که دیدگاه مقام معظم رهبری  حضرت آیت ا.. العظمی امام خامنه ای و نظام جمهوری اسلامی ایران است ، می باشد.

وی افزود: دیدگاه دیگر  در خصوص چشم انداز آینده جهاد در سرزمین های اشغالی ،  تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی از نگاه غربیها و  یا تشکیل همین دو دولت از نگاه کشورهای عربی است.

سرلشکر صفوی ادامه داد:دیدگاه دیگر در این مورد  تشکیل  دولت صهیونیستی  و دولت یهودی خالص  و اخراج همه اعراب و مسلمانان  از سرزمین فلسطین می باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه و  در تشریح و ضعیت کنونی سرزمین های اشغالی گفت: امروز سرزمین های اشغالی به یک محیط شکننده امنیتی تبدیل شده است و تامین امنیت برای ساکنان سرزمین های اشغالی دیگر در اراده و کنترل رژیم صهیونیستی نیست بلکه امنیت آن در معادله ای قرار گرفته که یک طرف آن حزب الله لبنان و طرف دیگر آن گروههای مقاومت اسلامی قرار دارد؛ چه کسی باور می کرد ارتش رژیم صهیونیستی که در تمامی جنگ ها ی گذشته کشورهای عربی را شکست داده بود،  امروز در صحنه ای که به برکت انقلاب اسلامی ایران تحول یافته، در ضعف و ناتوانی استراتژیک قرار بگیرد و مجبور به شکست شود.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران با توسعه فکری و فیزیکی مکتب مقاومت در منطقه ، ایده های راهبردی خود را از فکر به قدرت در زمین تبدیل کرده است ؛ امروز بر همگان ثابت شده که تفکر پویا و آموزنده انقلاب اسلامی ایران ، به مثابه یک پیام امیدبخش جهانی، از کالبد و قلمرو جغرافیایی ایران خارج شده و محیط جهانی را تحت الشعاع قرار داده است.

صفوی افزود:به برکت روز جهانی قدس، امروز مسئله فلسطین یک پدیده و دغدغه بین المللی و جهانی است وآینده نگری و دوراندیشی حضرت امام(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس  از دامنه باورها و انتظارات  فراتر بود و کمتر کسی تصور می کرد گفتمان انقلاب اسلامی به سرعت از مرزهای کشور عبور کند و ترتیبات و مناسبات امنیتی؛ نظامی، سیاسی و اجتماعی در محیط منطقه ای و جهانی را تحت تأثیر قرار دهد. 

وی ادامه داد: اقتدار روزافزون حزب الله و حماس، شکست های پی در پی ارتش  رژیم صهیونیستی و فروپاشی هیمنه ابرقدرتی امریکا همگی واقعیات شگفت انگیزی هستندکه از دامنه تصورات در اوایل انقلاب فراتر رفته   است و این واقعیات میدانی را حضرت امام(ره) با درایت و کیاست پیش بینی و محاسبه کرده بودند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  افزود:حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، آرمان و تفکر ازادی فلسطین را به آینده امتداد دادند و هر سال در ماه مبارک رمضان و آستانه برگزاری شکوهمند این گردهمایی و قدرت نمایی عظیم جهانی، شاهد شکل گیری نگرش های جدیدی در حمایت از قدس شریف و مبارزه با صهیونیسم هستیم  ونامگذاری روز جهانی قدس یک تصمیم راهبردی بود که سبب شد در میدان رقابت سنگین و تنازع حقیقی میان قدرت های جهانی ، آرمان آزادی فلسطین، به عنوان یک فضیلت تاریخی و جاودانه پلی به گذشته، حال و آینده ایجاد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.