خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر توافقی صورت نگرفت، آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران را مانع توافق معرفی کنند، گفت: مانع توافق، زیاده خواهی های آمریکاست.

زیاده‌خواهی‌های آمریکامانع توافق است/کاسبان تحریم و صلح نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله خاتمی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم ایران در روز قدس، گفت: راهپیمایی امروز مردم ما بار دیگر این پیام را به دنیا و گروه ۱+۵ داد که شما با یک ملت یکپارچه، متحد و همیشه در صحنه مواجه هستید.

وی افزود: حماسه راهپیمایی باشکوه امروز در سراسر کشور بعد از ۳۶ سال همانند سال ۵۹ بود که در این هوای گرم مردم به صحنه آمدند و مانند گذشته فریاد «برائت از دشمنان، رسمی و نشان‌دار اسلام» را سردادند.

ایران هیچ‌گاه مشروعیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پرونده سنگین و سیاه کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در طول ۶۵ سال گذشته، گفت: این رژیم روز به روز به اضمحلالش نزدیک‌تر می‌شود. با اینکه تمام قدرت‌های استکباری حامی این رژیم سیاه هستند اما آزادگان عالم که از جمله آنان، ملت بزرگ ایران است، آنها را به رسمیت نشناخته، نمی‌شناسد و نخواهد شناخت.

آیت‌الله خاتمی گفت: آنان ملتمسانه در پی مشروعیت هستند، حتی به ایران اسلامی می‌گویند اگر ما را به مشروعیت بشناسید، ما هم زیر نظر آژانس قرار می‌گیریم، اما باید بدانند که هیچ‌گاه در چشم این ملت مشروع نخواهند بود و همچنان غاصب و تجاوزگر هستند.

کاخ شیشه‌ای اسرائیل شکستنی است

وی رژیم صهیونیستی را به کاخ شیشه‌ای تشبیه کرد و گفت: این رژیم به شدت شکستنی استو اگر اتحاد امت اسلام باشد، اگر دولت‌های اسلامی صادقانه علیه این رژیم وارد صحنه شوند، قطعا این کاخ شیشه‌ای، شکستنی خواهد بود.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به نشست‌های مختلف در طول ۶۵ سال از حضور رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، گفت: خیلی از نشست‌ها و مذاکره‌ها در این مدت برگزار شده، اما هیچ خیری برای مردم فلسطین نداشته است، بلکه آنچه داشته اسارت و ذلت بیشتر بوده است.

انتفاضه فلسطین را از اشغال رها خواهد کرد

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: اگر خیری در این دوره بوده، مقاومت مردم و انتفاضه‌های قهرمانانه مردم فلسطین بوده است. انتفاضه مردم است که این کشور را از اشغال رها خواهد کرد.

«تز هر فلسطینی یک رای» راه حل مشکلات فلسطین است

وی با اشاره به «تز هر فلسطینی یک رای» که از سوی ایران مطرح شده است، گفت: تنها راه‌حل مشکل سرزمین‌های اشغالی این تز ایران است که مردم خود سرنوشت خود را رقم بزنند و در پای صندوق رای هر کس را که به زعامت و ریاست برگزینند، مشروع خواهد بود.

توافق خوب آری، توافق بد، هرگز؛ پیام ایران در مذاکرات هسته‌ای

وی در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: ایران تنها یک پیام در مذاکرات هسته‌ای دارد؛ «توافق خوب آری، توافق بد هرگز!» که این پیام مورد تاکید رهبری و همه مسئولان سه قوه و ملت ایران است.

خطیب جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان روزهای سختی را در مذاکرات سپری می کنند گفت: من نصیحت می‌کنم که برخی از صاحب‌ قلم‌ها با دوقطبی نشان دادن جامعه در میدان دشمن بازی نکنند، چرا که دشمن نمی‌خواهد جامعه را ملتهب ببیند.

در این کشور هیچ دلسوزی کاسب تحریم و کاسب صلح نیست

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: اینکه می‌نویسند کاسبان تحریم و یا کاسبان صلح، درست نیست. «الی أین تذهبون» در این کشور هیچ دلسوزی کاسب تحریم و کاسب صلح نیست، چرا که اینجا جای کسب نیست، بلکه جای افتخارآفرینی و عزت است.

آمریکایی‌ها دبه درآورده‌اند و هرگز قابل اعتماد نیستند

وی با بیان اینکه اخیراً آمریکا و هم‌پیمانانش از حرف‌هایی که زده‌اند، عقب نشینی کرده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها دبه درآورده‌اند و هرگز قابل اعتماد نیستند.

خطیب جمعه این هفته تهران با بیان اینکه از وین متاسفانه خبرهای خوبی نمی‌رسد، گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها و همپیمانان آنها حتی از حرف‌هایی که تا چند روز پیش هم گفته‌اند، عقب‌نشینی کرده‌اند و دبه درآورده‌اند. این حقیقت قرآنی است «انهم لا ایمان لهم»؛ هیچ آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: این استراتژی آمریکایی‌هاست که بگویند اگر توافقی صورت گرفت، بگویند فشار ما بر ایران کار خود را کرد و اگر توافق نشد، از همین الان به رسانه‌های داخل می‌گویم که خط آمریکا این است که مانع توافق را ایران معرفی کند؛ اما شما قهرمانانه وارد میدان شوید و این توطئه آمریکا را افشا کنید. مانع توافق، زیاده‌خواهی‌های آمریکا و همپیمانان آمریکا است و اگر توفیق هم در توافق حاصل شود، به خاطر فشارهای آمریکا نبود، بلکه آنان خود درخواست کردند که ایران وارد مذاکره شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با توافق خوب، بخشی از مشکلات اقتصادی ایران حل می‌شود، گفت: با توافقات، زیر ۵۰ درصد از مشکلات حل می‌شود و به فضل خداوند دولت با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور را خواهد ساخت.

خطیب جمعه این هفته تهران با بیان اینکه اگر توافق نشد، دنیا به آخر نرسیده است گفت: ما ۳۶ سال است که با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم و با فرهنگ تسلیم‌ناپذیری و نفرت از استکبار در مقابل دشمنان خواهیم ایستاد و تسلیم نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: نفرت از استکبار در بند بند جان ماست و به یاری خداوند این فرهنگ، راه مقاومت را هموار خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به فرهنگ ذلت‌نا‌پذیری ملت ایران، گفت: ما تربیت ‌شده مکتب عاشورایی و مکتب «هیهات من الذله» هستیم.

آل سعود، رژیم صهیونیستی را از تیتر به حاشیه کشاند

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های امروز خود با اشاره به جنایات رژیم متجاوز آل سعود در یمن گفت: صد روز است که این رژیم، یمن را می‌کوبد و مدام هم می‌گویند یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفته است ولی حمایت عملی از این مردم مظلوم صورت نمی‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: رژیم آل‌سعود شاهانه ترین خدمت را به رژیم صهیونیستی تمام کرد و اسرائیل را از تیتر به حاشیه کشاند، اما ما به مردم یمن می‌گوییم که آفرین به شما، چرا که شما پیروز صحنه هستید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.