یک خبرگزاری انگلیسی خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت بوئینگ آماده ورود به بازار ایران و فروش قطعات هواپیما در صورت حصول توافق، هستند.

دورخیز شرکت‌های هواپیمایی برای ورود به بازار ایران

 به گزارش تسنیم، خبرگزاری رویترز از پاریس گزارش داد شرکت‌های هواپیما سازی غربی چشم خود را به درآمد چند میلیون دلاری از بازار روبه ترقی ایران که از قرنطینه خارج می‌شود دوخته اند.

رویترز در ادامه نوشت: برای ایرباس، بوئینگ و دیگر شرکت‌ها می‌توانند به سودی بالغ بر 20 میلیون دلار از بازار هواپیماهای ایران توجه داشته باشند.

براساس این گزارش، بسیاری از هواپیماهای ایرانی به پایان عمر خود رسیده‌اند و ایران یکی زا بهترین بازارها در صورت رفع تحریم‌ها خواهد بود.

رویترز در ادامه با اشاره به اینکه هواپیماهای بوئینگ 787 و ایرباس A350 در لیست فروش این شرکت‌ها در ایران قرار دارد، نوشت: براساس تخمین شرکت‌های غربی ایران به عنوان کشوری 80 میلیونی برای یک دهه آینده به 400 هواپیما مسافربری نیاز دارد.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر راه ایران به فرانسه تاکید می‌کند که شرکت بوئینگ به نسبت به دیگر شرکت ها از موقعیت بهتری برخوردار است.

 هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است.

14 روز از مذاکرات هسته‌ای در حالی گذشت که شاهد مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز مذاکرات دو جانبه ایران با طرف‌های روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بوده ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.