منابع امنیتی در قاهره از انفجار مهیبی در مجاورت سفارت ایتالیا در این شهر خبر می‌دهند که به انهدام بخش‌هایی از این ساختمان انجامیده است.

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده مقابل سفارت ایتالیا در قاهره

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، صبح امروز (شنبه) انفجاری مهیب در میدان الاسعاف در مرکز قاهره به وقوع پیوست که منابع امنیتی در حال بررسی دلایل آن هستند. یک منبع امنیتی مصری تاکید کرده که انفجار به وسیله یک بمب قوی که در زیر یک خودرو کار گذاشته شده بود، انجام شده است.

 

بنابر اعلام شبکه اسکای نیوز این انفجار به انهدام بخش‌هایی از ساختمان سفارت ایتالیا انجامیده و دست کم یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است.

از آنجا که انفجار پیش از آغاز به کار سفارت بوده (6:30 به وقت محلی) تلفات چندانی بر جای نگذاشته است. منابع امنیتی قاهره می‌گویند هدف اصلی از این انفجار بیشتر عملیات روانی بوده تا تخریب ساختمان سفارتخانه.

وزارت خارجه ایتالیا در واکنش به این عملیات تاکید کرد که چنین اقداماتی به هیچ وجه رم را نمی‌ترساند و این کشور بر مواضع خود در مقابله با تروریسم مُصر است.

همزمان وزیر خارجه ایتالیا نیز حمله صبح امروز را محکوم و بر همبستگی کامل با مصر در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

 

در هفته‌های گذشته مصر شاهد حملات تروریستی مختلفی بوده که در آن ده‌ها تن از نیروهای نظامی این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 

در همین حال، سامح شکری، وزیر خارجه مصر امروز در تماسی تلفنی با پائولو جنتیلونی، همتای ایتالیایی خود تصریح کرد که دولت و مردم مصر انفجار رخ داده را محکوم می‌کنند.

 

شکری تاکید کرد که مصر در راه مقابله با تروریسم و همکاری برای ریشه کن کردن آن با کشورهای مختلف جهان از جمله ایتالیا همکاری خواهد کرد.

 

وی افزود: تروریسم از به کارگیری ابزارهای پست خود علیه بی‌گناهان اجتناب نخواهد کرد و مصر مصمم است طرح‌هایی را که ثبات کشور را هدف قرار می‌دهند به شکست بکشاند و گروه‌های تروریستی را از بین ببرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.