قدس آنلاین -ایلام: استاندار ایلام گفت: مسیرهای کمربندی منتهی به مرز و شهر مهران با اعتبار ویژه ستاد مرکزی اربعین تکمیل و بهسازی می شود.

تکمیل مسیرهای کمربندی مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد ساماندهی اربعین با بیان اینکه احداث ۲ پارکینگ بزرگ برای ایام اربعین در شهرستان مهران نیاز است، اظهارداشت: بکارگیری امکانات استان های دیگر برای خدمات رسانی بیشتر به زوار در ایام منتهی به اربعین حسینی ضروری است و مدیران دستگاه های اجرایی از هم اکنون باید هماهنگی ها لازم را با مسئولان سایر استان ها انجام دهند تا از ظرفیت ها و امکانات آنان برای حضور در ایلام و خدمات رسانی به زائران استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به حجم بسیار زیاد زوار عبوری از استان نیازمند همکاری و تلاش همه دستگاه های اجرایی در استان است، افزود: یکی از مشکلات تردد زوار اربعین حسینی در سال گذشته کمبود فضا برای پارک خودروهای شخصی و عمومی بویژه اتوبوس ها بود که باید از فضاهای در اختیار همچون پارکینگ مسکن مهر استفاده کرد، ضمن اینکه مسئولان انتظامی کشور بر ضرورت ایجاد 2 پارکینگ در محدوده شهر مهران تاکید کرده اند.

استاندار ایلام به اعتبار ویژه ستاد مرکزی اربعین برای تکمیل جاده های کمربندی در مسیرهای منتهی به مرز مهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید از این منبع برای سرعت بخشیدن به روند احداث مسیرهای منتهی به شهر مهران و خروجی بین المللی این شهر بهره برد.

محمدرضا مروارید میزان تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران در اربعین سال گذشته را بیش از یک و نیم میلیون زائر عنوان کرد و بیان داشت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود سه میلیون زائر از مرز مهران به کشور عراق تردد کنند که بخشی از این افراد اتباع خارجی و بویژه افاغنه هستند که نمی توان آمار دقیقی از حضور آنها تهیه کرد.

وی نظارت بیشتر بر تردد اتباع خارجی با هماهنگی تمامی دستگاه ها را مهم ارزیابی و تأکید کرد: با همکاری نیروی انتظامی باید تعداد دستگاه ها و گیت های عبوری را افزایش داده و نظارت و کنترل بیشتری بر رفت و آمد زائران صورت گیرد.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه مدارس، مهمانسراها و زائرسراها نیز از هم اکنون باید شناسایی و تجهیز شوند، افزود: برای خدمت بیشتر به زائران، باید تامین زمین مورد نیاز برای ایجاد اردوگاه هلال احمر و ایستگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیز در برنامه ریزی های مسوولان لحاظ شود.

وی به گره های ترافیکی در مسیرهای مواصلاتی استان اشاره کرد و یادآور شد: استقرار موکب ها در نقاط نامناسب پارسال به ایجاد گره های ترافیکی منجر شد که باید از هم اکنون هماهنگی های لازم با مسئولان این موکب ها صورت گیرد و با جانمایی مناسب، در مکان های مورد نیاز روند پذیرایی از زوار شکل بهتری بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.