قدس آنلاین _ استاندار خراسان رضوی گفت: در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی ستاد تسهیل خدمات سفر خراسان رضوی کلیه دستگاه‌های موجود و معاونت‌های ۱۲ گانه هماهنگی‌های لازم را دارند و آماده خدمت شایسته به زائران امام رضا(ع) هستند.

خراسان رضوی آماده میزبانی از مهمانان امام رضا(ع) در دور دوم سفرهای تابستانی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان صبح امروز در حاشیه جلسه کارگروه استانی زیارت خراسان رضوی که با موضوع طرح مبدأ تا مبدأ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف طرح جامع زیارت استفاده از تمام امکانات بالقوه استان بوده و برای آن طرحی تعریف شده تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود و پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم مطالعاتی ثمربخش را در این زمینه صورت داد.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی شد تا زیارتی ارزان، آسان و عارفانه را در طول سال داشته باشیم و از امکانات بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و زائران را متناسب با شرایط مالی‌ای که دارند در پکیج‌های تعریف شده ساماندهی کنیم.

رشیدیان گفت: ساماندهی زائران داخلی و خارجی را به عنوان هدفی مهم در دستور کار خود قرار دادیم و طرح مبدأ تا مبدأ در گام نخست 3 کشور همسایه و 8 استان کشور اجرا می‌شود، البته اجرای این طرح به معنای حذف هیچ یک از روال‌های جاری نیست، بلکه الگوسازی‌ای برای بهره‌برداری بهتر و بیشتر بوده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی ستاد تسهیل خدمات سفر خراسان رضوی کلیه دستگاه‌های موجود و معاونت‌های 12 گانه خود را آماده کرده و کارهای اجرایی در این رابطه آغاز شده است و بحث‌های آب، برق، نان، سوخت و غیره تأمین شده و آماده پذیرش زائران ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستیم و این آمادگی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد.

رشیدیان تصریح کرد: خراسان رضوی میزبانی شایسته‌ای در ایام نوروز 1394 از زائران امام رضا(ع) داشت و ستاد تسهیل خدمات سفر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در بحث میزبانی شایسته و در خور شأن از مهمانان نوروزی به خود اختصاص داد.

وی تأکید کرد: 5 واحدی به عنوان که مشخصات یک خانه زائر بوده مشخص شده و هرواحدی که فاقد مشخصات استاندارد باشد اجازه پذیرش مسافر را ندارد و مسئولان اینگونه واحدها می‌گوییم که به‌جای پافشاری بر تصمیمات خود اقدام بر رفع نواقصشان کنند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: ضرورت گسترش کارهای نظارتی در حوزه دامپزشکی، مباحث پخت و پز و نگهداری مواد غذایی، بازرسی مراکز اقامتی و غیره را در در دور دوم سفرهای تابستانی در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا شاهد تکرار تچربه تلخی که منجر به فوت 4 زائر عربستانی شد نباشیم و در این راستا تأکید شد که نظارت‌ها دقیق‌تر و شدیدتر باشند و این امید را داریم تا بتوانی در این ایام خدمتی شایسته و در خور شأن را مهمانان ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.