دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس گفته است که دولت محافظه کارش، پول و تسلیحات نظامی بیشتری را برای کمک به پیشبرد مقابله با تهدیداتی که این کشور با آن مواجه هست از جمله تهدیدات تروریستی و بویژه مبارزه با گروه داعش اختصاص خواهد داد.

انگلیس پول بیشتری را صرف مبارزه با تهدیدات امنیتی و تروریستی می کند

به گزارش ایرنا، کامرون در نشستی با مقامات دفاعی انگلیس تصریح کرده است که این پول صرف تقویت نیروهای ویژه و خرید شمار بیشتری تسلیحات نظامی پیشرفته از جمله هواپیماهای جاسوسی و پهپاد و نیز تشدید حملات هوایی علیه گروه داعش در سوریه وعراق خواهد شد.

براساس گزارش نخست وزیری انگلیس در شامگاه روز یکشنبه، کامرون خواسته است که بودجه بیشتری برای تقویت نیروهای ویژه به عنوان بخشی از راهبرد جدید دفاعی و امنیتی، انگلیس در نظر گرفته شود.

وی همچنین در این نشست بر افزایش شمار هواپیماهای جاسوسی و از جمله پهپادها در چارچوب راهبرد یاد شده که قرار است تا پایان سال جاری میلادی جمع بندی آن به اتمام برسد، تصریح کرده است .

کامرون در این نشست با بیان اینکه تامین امنیت ملی اولویت دولت محافظه کار وی می باشد، گفته است: اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای هزینه های دفاعی به منظور کمک به تامین امنیت انگلیس صورت می گیرد .

وی افزود: 'من از مقامات دفاعی و امنیتی خواسته ام که راهکارهای ویژه ای را برای مقابله جدی تر با تهدیدات ناشی از افراط گرایان پیدا کنند.'

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: 'این می تواند شامل افزایش شمار بیشتری هواپیماهای جاسوسی، پهپاد و نیروهای ویژه باشد و در پنج سال گذشته من شاهد بوده ایم که وجود این امکانات سبب حفظ ایمنی ما شده است.'

راهبرد دفاعی و امنیتی انگلیس هر پنج سال، یکبار مورد بررسی و تجدید نظر قرار می گیرد.

به گفته منابع انگلیسی، اظهارات کامرون متعاقب پذیرش ناگهانی دولت انگلیس با اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برای هزینه های دفاعی تا سال 2020 میلادی و پیش بینی این مساله در لایحه بودجه تابستانی، صورت می گیرد.

'جورج آزبورن،' وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه هفته گذشته درجریان ارائه گزارش لایحه بودجه جدید به مجلس عوام این کشور که پس از حادثه تروریستی در تونس که در جریان آن 30 انگلیسی کشته شدند، صورت گرفت، تصریح کرد دولت محافظه کار دیوید کامرون متعهد خواهد شد تا دو درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را طبق تعهدی که به ناتو دارد، به امور دفاعی اختصاص دهد.

آزبورن همچنین خاطر نشان ساخت که بودجه وزارت دفاع انگلیس نیز هر ساله، نیم درصد مازاد نرخ تورم، تا سال 2020 میلادی در نظر گرفته شود.

با توجه به تعهد جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس ، بودجه نظامی این کشور به 47 میلیارد و 700 میلیون پوند در سال خواهد رسید.

وزیر دارایی انگلیس همچنین از برنامه دولت محافظه کار کامرون برای تخصیص 2 میلیارد پوند اعتبار برای مبارزه با تروریسم خبر داده است.

دولت محافظه کار انگلیس پیش از این با فشارهای زیاد نمایندگان دو حزب محافظه کار و کارگر و نیز فرماندهان ارتش های کشورهای دیگر از جمله متحد نزدیکش آمریکا برای پایبندی به سقف تعیین شده ناتو روبرو بوده است.

دولت انگلیس تا قبل از این با استناد به ضرورت صرفه جویی اقتصادی با هدف کاهش کسری بودجه این کشور، از پایبندی به این تعهد فراتر از سال 2015 میلادی ، سر باز زده بود.

آزبورن وزیر دارایی انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که اولویت اصلی اش مهار کل بدهی های این کشور محسوب می شود که بالغ بر یک و نیم تریلیون پوند برآورد شده است.

کسری بودجه انگلیس برای سال مالی 2015- 2016 نیز حدود چهار درصد تولید ناخالص داخلی براورد می شود.

آزبورن برای کاهش کسری بودجه این کشور قرار است در حدود 12 میلیارد پوند از هزینه ای رفاهی و اجتماعی انگلیس بکاهد. 

در همین حال روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه نوشت که دیوید کامرون امروز( دوشنبه ) قرار است در جریان بازدید از پایگاه نیروی هوایی انگلیس در 'وادینگتون ' که محل هدایت پهپادهای انگلیسی برفراز سوریه و عراق است ، درباره جزییات موارد یاد شده توضیحاتی را ارائه دهد.

به نوشته این روزنامه ، کامرون خواستار تجدید نظر در راهبرد دفاعی و امنیتی انگلیس به منظور مقابله با مجموعه ای از تهدیدات و چالش های جدید امنیتی و دفاعی از جمله تهدیدات تروریستی ، حملات سایبری و نیز تهدیدات احتمالی از سوی روسیه است.

دیلی تلگراف نوشت: اظهارات کامرون در حالی صورت می گیرد که دولت انگلیس درصدد است که حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه را آغاز کند.

به نوشته این روزنامه؛ کامرون نخست وزیر و مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس انتظار می رود در پاییز از نمایندگان مجلس عوام بخواهند که با حملات هوایی علیه داعش در سوریه موافقت کنند.

دیلی تلگراف نوشت: دولت انگلیس با توجه به نگرانی اش از واکنش منفی احتمالی حزب کارگر نسبت به این تقاضا همانند درخواست بمباران سوریه در سال 2013 میلادی، این مساله را به فصل پاییز که رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شده است؛ موکول کرده است.

این روزنامه نوشت: تعهد کامرون برای گسترش توان نیروهای مخصوص انگلیس به منظور مبارزه با داعش ، موید آن است که وی قصد دارد که این کشور در مبارزه علیه تروریست ها در منطقه خاورمیانه مشارکت گسترده ای داشته باشد .

براساس گزارش منابع انگلیسی، انگلیس در حال حاضر دارای 500 پهپاد است که تنها شمار کمی از آنها مسلح به تجهیزات نظامی از جمله موشک هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.