عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: روز یکشنبه همه نمایندگانی که در صحن علنی مجلس حضور داشتند، بدون استثناء از مواضع شجاعانه تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت و رسما اعلام کردند حامی تیم بوده و خواهند بود.

آمریکا و غربی‌ها بیش از ما به مذاکره و تفاهم نیاز دارند

به گزارش قدس آنلاین، شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار کرد: دبه درآوردن بار اول غربی‌ها نیست و جزو ذات آنهاست، همانطور که شاعر می‌گوید «نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است».

وی افزود: آمریکا و غربی‌ها بیش از ما به مذاکره و تفاهم نیاز دارند و ما به دنیا ثابت کردیم طرفدار صلح هستیم و همیشه به آنچه گفته پایبند بوده و فتوای رهبر انقلاب ما این است که به دنبال سلاح اتمی نبوده و نیستیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مظلومیت جمهوری اسلامی بر همه آزادگان دنیا واضح و روشن شد که به آنچه از روز اول گفته تا امروز با صداقت با دنیا برخورد کرده اما غربی‌ها به دنبال زیاده خواهی هستند و مشکل اصلی غرب، عدم شناخت از ملت بزرگ ایران است.

وی بیان کرد: امروز همه نمایندگانی که در صحن علنی مجلس حضور داشتند، بدون استثناء از مواضع شجاعانه تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت و رسما اعلام کردند حامی تیم بوده و خواهند بود.

حسن‌پور اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت به گونه‌ای رقم می‌خورد که مظلومیت جمهوری اسلامی و اقدامات خصمانه غربی‌ها که یکی از این اقدامات در دهه‌های گذشته انفجار هواپیمای مسافربری ایران و امروز تحریم‌ها ظالمانه می‌باشد، روشن شده و آمریکایی‌ها هر روز به نوعی به دنبال بهانه جویی و زیاده‌خواهی هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه ما از منطق و استدلال قوی برخوردار هستیم از روز اول تا امروز یک حرف زدیم، امضای موافقتنامه همزمان با لغو همه تحریم‌ها و آمریکاهایی‌ها اگر راجع به موضوعات دیگر ابهام و سئوال دارند، در جای دیگر درباره آنها مذاکره می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما به دنبال یک اقدام مثبت از سوی طرف‌های مذاکره کننده و خواهان رعایت حقوق ملت‌ها به ویژه ملت بزرگ ایران هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.