'ولادیمیر زاخاروف' رییس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: نتایج مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ و توافق های به دست آمده، ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای این کشور را ثابت کرد.

 مذاکرات ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را ثابت کرد

به گزارش قدس آنلاین، زاخاروف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: ایران در مذاکرات با گروه 1+5 با محدودیت ها در برنامه هسته ای خود موافقت کرد و چنین رویکردی حقانیت اظهارات مقامهای ایرانی را دال بر تلاش نکردن این کشور برای دستیابی به سلاح هسته ای به اثبات رساند.

وی ادامه داد: ایران هیچگاه دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده و رفتاری که این کشور در همکاری ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی و مذاکرات با گروه 1+5 داشته است این واقعیت را بوضوح نشان داد.

رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه ادامه داد: شفافیتی که ایران در همکاری با جامعه جهانی داشته و آمادگی این کشور در مذاکرات با گروه 1+5 برای حل اختلافات و سوء تفاهم ها در مورد برنامه هسته ای خود، نقش اصلی در فراهم آمدن شرایط برای دستیابی به توافق جامع داشته است.

زاخاروف گفت: امروز هم تلاش های دو طرف و بیش از دو هفته مذاکرات هسته ای طاقت فرسا به مرحله نهایی رسیده و همه با بی صبری منتظر اعلام توافق جامع هستند.

کارشناس روس گفت: بدیهی است حسن نیت ایران در مذاکرات هسته ای باید بی پاسخ نماند و تحریم ها، بویژه تحریم های اقتصادی و مالی، در فاصله زمانی کوتاه لغو شود.

وی افزود: روسیه مخالف اعمال هر گونه تحریم در مورد کشورها بویژه تحریم های یکجانبه است که بدون مجوز شورای امنیت و بطور خودسرانه اعمال می شود. متاسفانه آمریکا و متحدانش در سال های اخیر بارها از این روش غیرقانونی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده می کنند.

به گفته زاخاروف، 'تحریم ها در مورد ایران با اهداف سیاسی و در وهله اول تضعیف دولت ایران با هدف روی کار آوردنی دولتی دست نشانده و نیز واداشتن این کشور به اجرای خواسته های غرب اعمال شده است'.

وی گفت: غرب و آمریکا با این تحریم ها نشان داد که برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای مخالف سیاست های خود، استفاده از هر شیوه و روشی را مجاز می داند.

وی اضافه کرد: هم اکنون که مرحله پایانی مذاکرات هسته ای فرارسیده است، غرب باید رویکرد خود را در مورد ایران تغییر داده و از زورگویی و باج خواهی دست بکشد.

کارشناس روس گفت: زمانی که فعالیت های هسته ای ایران تحت کنترل بین المللی درآید، دیگر بهانه ای در این زمینه برای اعمال فشار بر ایران نمی ماند و به همین دلیل ادامه تحریم ها در مورد این کشور بی معنی خواهد بود و باید بطور کامل لغو شود.



* زاخاروف: جامعه جهانی واقعی از لغو تحریم ها علیه ایران استقبال می کند

زاخاروف افزود: جامعه جهانی واقعی و نه جامعه جهانی کذایی مورد ادعای آمریکا، که فقط کشورهای هم پیمان و دست نشانده آن را شامل می شود، از لغو تحریم ها در مورد ایران استقبال می کند و آن را عدالت واقعی در مورد این کشور می داند.

رییس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: محافل سیاسی و کارشناسی روسیه هم خواهان لغو بدون قید و شرط تحریم ها در مورد ایران هستند و چنین امری را در راستای منافع ملت ایران و توسعه روابط این کشور با روسیه می دانند و در انتظار لغو تحریم ها برای اقدام در جهت گسترش همکاری های دوجانبه در عرصه های گوناگون و سودمند برای دو کشور دوست و همسایه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.