قدس آنلاین- تبریز: اولیویرا به همراه دستیارانش قرارداد خود را با باشگاه تراکتورسازی نهایی کرد.

تونی رسما راننده تراکتور شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، تونی اولیویرا سرمربی فصل گذشته تیم تراکتورسازی عصر امروز با حضور در باشگاه، قرارداد خود را برای یک‌فصل دیگر امضا کرد.

علاوه بر تونی دستیاران این سرمربی پرتغالی نیز قرارداد های خود را به مدت یک‌فصل با تیم تراکتورسازی نهایی کردند.

تونی اولیویرا در مجموع 69 بازی رسمی روی نیمکت تیم تراکتورسازی نشسته و در مسابقات لیگ موفقیت‌های قابل ذکری به دست آورده است، اما در باشگاه‌های آسیا کارنامه این مربی پرتغالی قابل قبول نبوده و در 18 بازی 11 شکست متحمل شده است.

تونی اولیویرا در تیم تراکتورسازی 31 پیروزی به دست آورده و در 18 بازی نیز تراکتور با هدایت وی به تساوی دست یافته و در بیست بازی نیز شکست خورده که تقریبا نیمی در باشگاه‌های آسیا است.

* حضور اول تونی اولیویرا

وی در ابتدای فصل 92-91 به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی انتخاب شد. تراکتورسازی در این فصل با هدایت تونی هیچگاه صدرنشین نشده و همواره در تعقیب استقلال بود. با شکست تراکتورسازی برابر استقلال روند نزولی این تیم آغاز شد و تراکتورسازی در 10 بازی بعدی تنها یک پیروزی برابر داماش گیلان کسب کرد و در نهایت دو هفته به پایان مسابقات تونی از سمت خود برکنار و حسن آذرنیا مربی این تیم در دو بازی باقیمانده برابر تیم فولاد هرمزگان و پرسپولیس تهران شد.

در جام حذفی نیز تیم تراکتورسازی برابر داماش به تساوی رسیده و در ضربات پنالتی از این رقابت حذف شد.

در باشگاه‌های آسیا نیز تیم تراکتورسازی تنها برابر الجزیره امارات به پیروزی رسید و با یک برد، یک تساوی و چهار شکست در انتهای گروه قرار گرفت.

در مجموع عملکرد تونی در حضور اول خود در تیم تراکتورسازی 17 برد، 13 تساوی و 9 شکست و کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر بود. هر چند 6 امتیاز دو بازی آخر در لیگ برتر را آذرنیا کسب کرده بود.

* حضور دوم تونی اولیویرا

در فصل 93-92 وی در 5 هفته مانده به اتمام لیگ برتر جانشین مجید جلالی شد. سه شکست متوالی برابر تیم‌های نفت تهران، راه‌آهن تهران و فولاد خوزستان و دو پیروزی برابر استقلال خوزستان و استقلال تهران عملکرد وی در بازی‌های باقیمانده بود.

شکست 3 بر صفر برابر نفت در تهران و سه بر صفر برابر راه آهن در تبریز سنگین‌ترین شکست تیم تراکتورسازی در سال‌های اخیر بود. اما پیروزی 3 بر یک برابر استقلال در تهران به نوعی انتقام از مربی سابق تیم تراکتورسازی و این استقلال تهران محسوب می‌شد.

در جام حذفی تراکتورسازی با چهار پیروزی قهرمان این رقابت‌ها شد که دو برد سهم مجید جلالی بود و برد در نیمه نهایی برابر فولاد خوزستان و فینال برابر مس کرمان با تونی به دست آمده و قهرمانی به نام این مربی پرتغالی زده شد.

در باشگاه‌های آسیا نیز تراکتورسازی تنها برابر الاتحاد عربستان به برتری دست یافت و با یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست در رده چهارم گروه قرار گرفت.

عملکرد تونی در حضور دوم خود 5 پیروزی، دو تساوی و 6 شکست بوده و تراکتورسازی با این مربی قهرمان جام حذفی شد، هر چند نیمی از راه قهرمانی را تراکتورسازی با جلالی طی کرده بود.

* حضور سوم تونی اولیویرا

تونی در فصل 94-93 در هفته بیستم به جای رسول خطیبی هدایت تیم تراکتورسازی را برعهده گرفته و در یازده بازی لیگ برتر آمار خیره‌کننده 8 برد، دو تساوی و تنها یک شکست را به دست آورد.

تونی اگر در یکی از دو تساوی خود برابر گسترش فولاد تبریز و یا نفت تهران به پیروزی دست می‌یافت، اولین قهرمانی تیم تراکتورسازی در لیگ برتر را کسب می‌کرد. هر چند اشتباهات داوری در دو بازی تراکتورسازی با نفت تهران و سپاهان اصفهان تاثیرگذار بود و قهرمانی را از تراکتورسازی ستاند.

تراکتورسازی در نیم فصل اول نیز برای اولین بار با هدایت رسول خطیبی قهرمان شده بود.
اما در باشگاه‌های آسیا روند تونی با دو دوره گذشته فرقی نکرده و تراکتورسازی در این دوره نیز تنها یک پیروزی برابر الاهلی امارات کسب کرده و با یک برد، یک تساوی و 4 شکست باز هم در انتهای گروه خود قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.