قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از در دست بودن سهم عمده بازار برخی کالای اساسی در اختیار شرکت هایی خاص، فعالیت سرمایه‌دار سعودی در بازار روغن ایران را مایه تاسف دانست

فعالیت سرمایه‌دار سعودی در بازار روغن ایران مایه تاسف است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تامین مایحتاج اساسی مردم باید از طرق تولیدات داخلی و با حمایت افراد ایرانی صورت بگیرد افزود: درصورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع نفوذ سرمایه‌دار سعودی در بازار روغن ایران برخورد نکند، مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی آن با طرح سوال از وزیر یا ماده ۲۰۶ آیین نامه یا حتی تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه های مسئول ، موضوع را رسیدگی خواهد کرد.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تامین مایحتاج اساسی کشور از جمله برنج، روغن، گندم و ... باید با تکیه بر تولید داخلی و بی نیاز از واردات باشد، تصریح کرد: درصورتی که در زمینه تامین این اقلام نیازمند واردات باشیم باید مسئولیت این مهم به سرمایه گذار داخلی محول شود.
وی با تاکید بر اینکه نیل به اقتصاد مقاومتی با شعار و حرف ممکن نیست، افزود: نفوذ سرمایه دار خارجی در بازار کالاهای اساسی مردم با موضوع اقتصاد مقاومتی منافات دارد، چراکه در اقتصاد مقاومتی تمام توان باید برای شکوفایی توان داخلی هزینه شود و دراین نوع نگرش بیش از هرچیز باید به سرمایه‌ها و نیروهای انسانی داخل کشور توجه شود.
موسوی لارگانی ادامه داد: بهترین راه برای بهبود شرایط اقتصادی کشور تحریم هرنوع کالای خارجی برای شکوفایی اقتصاد ملی است.
وی با بیان اینکه مجلس بارها به دولت برای ضرورت تامین مایحتاج مردم با تولیدات داخلی تذکر داده است، افزود: درصورتی که بی توجهی به تذکرات ادامه داشته باشد، مجلس با ابزارهای نظارتی خود به موضوع ورود خواهد داشت

به گزارش قدس آنلابن،وی یادآور شد: تلاش برای خودکفایی درجهت نیازهای داخلی باید همراه با اعتماد به عناصر ملی باشد تا به این ترتیب شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.