مسلمانان استرالیا پس از چند ماه فشار پلیس فدرال این کشور به مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد اسلام هراسی برنامه افطار و شام ماه رمضان پلیس را تحریم کرد.

مسلمانان استرالیا پلیس اسلام هراس را تحریم کردند

به گزارش ایرنا، پلیس فدرال استرالیا پس از این تحریم مجبور به لغو برنامه خود 'به دلیل نگرانی های جامعه مسلمانان' شد. برخی اعضای جامعه مسلمانان استرالیا پیش از این جریان از پلیس فدرال این کشور و دیگر سازمان ها در خصوص چگونگی برخورد با مسلمانان انتقاد کرده بودند.

گروهی از مسلمانان استرالیا در طوماری با بیش از 800 امضا درخواست کردند مردم برنامه افطار و شام ماه مبارک رمضان را که پلیس فدرال در سیدنی و ملبورن تدارک دیده است، تحریم کنند.

در این طومار همچنین دولت فدرال استرالیا به 'مبارزه طولانی مدت با مسلمانان و برنامه ضد اسلامی' در طول 12 ماه گذشته متهم شده و تاکید دارد اقدامات جدید ضد تروریسم پلیس 'به طور خاص مسلمانان را هدف قرار داده است'.

براساس گزارش روز سه شنبه شبکه خبری 'ای.بی.سی'، پلیس فدرال استرالیا نیز بدنبال این طومار در بیانیه ای با لغو برنامه افطار، ابراز امیدواری کرد برنامه های دیگری در آینده برگزار شود.

تبلیغات گسترده دولت 'تونی ابوت' در استرالیا علیه مسلمانان و ایجاد اسلام هراسی همزمان با شرکت این کشور در ائتلاف آمریکایی ضد داعش از اوایل سال گذشته خورشیدی کلید خورد و فشاربه مسلمانان و اهانت به اماکن مذهبی افزایش یافت.

بخش های مختلف استرالیا طی بیش از یکسال گذشته به بهانه مبارزه با تروریسم شاهد حمله به زنان مسلمان، ترور مسلمانان، بی حرمتی به مساجد با پرتاب سر خوک و بحث های جنجال برانگیز در پارلمان در خصوص حجاب زنان مسلمان بود.

زنان و دانشجویان مسلمان در استرالیا نیز از مهر ماه سال گذشته همزمان با فشار دولت کانبرا به زنان مسلمان و ممنوعیت استفاده از برقع در برخی اماکن، مورد آزار قرار گرفتند تا جایی که گروهی از زنان یک شهر استرالیا به درخواست شورای شهر همراه با زنان مسلمان محجبه شدند تا ضمن احترام به جمعیت مسلمانان، نژادپرستی گروه های مخالف مسلمانان را محکوم کنند.

تبلیغات دولت و اقدامات پلیس به گونه ای بود که باعث شد گروه های نژادپرست و اسلام ستیز استرالیا نیز فروردین امسال در شهرهای مختلف این کشور علیه مسلمانان تظاهرات کنند.

براساس سرشماری سال 2011 میلادی حدود 500 هزار نفر یا 2.2 درصد از جمعیت استرالیا را جامعه مسلمانان تشکیل می دهند، اما نظرسنجی 'ایپسوس موری' گویای آمار دیگری است و نتایج سرشماری سال 2011 را رد می کند. براساس این نظرسنجی استرالیایی بر این باورند مسلمانان 18 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

براساس آمار رسمی مسلمانان چهارمین گروه مذهبی استرالیا هستند. استرالیا پیش بینی کرده بود جامعه مسلمانان این کشور تا سال 2030 میلادی به بیش از 700 هزار نفر برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.