قدس آنلاین: مدیرکل کمیته امداد‌ امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: ۴ هزار و ۶۳۱ پایگاه ثابت و سیار جمع آوری فطریه و کفاره در خراسان رضوی مستقر می‌شوند که ۱۹۰۰ پایگاه آن در سطح شهر مشهد مستقر هستند.

۴ هزار و ۶۳۱ پایگاه ثابت و سیار جمع آوری فطریه و کفاره در خراسان رضوی مستقر می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محسن مسعودیان‌راد صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشترین میزان کمک و احساس همدری خیران نیک‌اندیش را در ماه مبارک رمضان داشتیم و شاخص‌های آن کمک به ایتام و نیازمندان، اطعام ایتام و توجه ویژه به این گروه‌ها بوده و با کمک رسانه‌ها توانستیم در ماه مبارک رمضان فرهنگ انفاق و نیکوکاری را جابیندازیم.

وی افزود: درد فقرا در طول سال است و می‌طلبد که توجه و نگاه مردم و توامندان را به سمت این مهم جلب کنیم و با الهام از سرمشق محرومیت‌زدایی رمضانیه به این امر بسیار مهم باید در طول سال توجه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بحث اطعام محرومان  285655 پرس غذا در میان نیازمندان  و به ارزش 19 میلیارد و 995 میلیون ریال توزیع شد، همچنین در بحث اکرام ایتام 2982 نفر حامی داشتیم و بالغ بر 894 میلیون و 600 هزار ریال کمک مردمی داشتیم و در طرح محسنین هم 929 حامی جذب شد و بالغ بر 278 میلیون و 700 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: در طرح اکرام ایتام 15 هزار 500 نفر یتیم در سطح استان داریم که 15 هزار 100 نفر از آنها دارای حامی هستند و 400 نفر باقی‌مانده هم رنج سنی بالا هستند که در طرح خودکفایی مورد حمایت قرار می‌گیرند و در این رابطه تاکنون بالغ بر 65 هزار حامی داریم که بسیاری از این حامیان چند نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند و هر حامی در حمایت‌های خود در هر ماه 30 هزار تومان به هر تیم اهدا می‌کند، همچنین در طرح محسنین هم از 50 هزار نفر فرزند بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت می‌شود.

وی تأکید کرد: توجه به خانواده‌های بیمار بیمار را در قالب حمایت از بیماران تالاسمی، حاد، خاص و غیره داشتیم که در این رابطه 184 حامی اعلام آمادگی کردند و 55 میلیون و 200 هزار ریال هم از سوی آنها جهت درمان 662 نفر بیمار خاص شناسایی شده پرداخت شده است، همچنین در طرح مفتاح الجنة هم با نوع زندگی محرومان آشنا شدیم که 1012 مورد بازدید صورت پذیرفت که در این رابطه بالغ بر 98 میلیون و 675 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد و در بحث کمک به مردم مظلوم و ستم دیده یمن هم بالغ بر 806 میلیون و 195 ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد و در همین رابطه نیز 446 میلیون و 103 هزار ریال در پایگاه‌های مستقر در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: متولی امر زکات در کشور کمیته امداد امام خمینی(ره) است و به استناد شورای مرکزی زکات محوریت فطریه هم با این مجموعه است و در این رابطه جلساتی را فرمانداران داشتیم تا هماهنگی‌های لازم در این زمینه برقرار باشد تا بعد اجرایی و ضمانت اجرایی خوبی داشته باشیم و اجازه ندهیم که فضای شهر در روز عید سعید فطر به شکلی ناشایست طراحی شود و با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و خیریه‌ها فضایی مناسب را در سطح شهر خواهیم داشت و از ورود دست‌های متعدد و غیرهدفمند جلوگیری می‌کنیم.

مسعودیان‌راد گفت: 4 هزار و ۶۳۱ پایگاه ثابت و سیار جمع آوری فطریه و کفاره در خراسان رضوی مستقر می‌شوند که 1900 پایگاه آن در سطح شهر مشهد مستقر هستند و در هر پایگاه 4 صندوق فطریه عام، فطریه سادات، کفاره عمد و کفاره غیرعمد تعبیه شده است، همچنین بالغ بر هزار پایگاه سیار ویژه کسانی که به دلیل شراط خاصی که دارند قادر به حضور در محل استقرار پایگاه‌های ثابت نیستند و نیز محلاتی که کشش استقرار پایگاه قابت را ندارند، آماده دریافت فطریه و کفاره مردم نیکوکار هستند و 300 پایگاه سیار هم در اتوبوسرانی مشهد فعال هستند.

وی عنوان کرد: تقسیم‌بندی عادلانه‌ای در پایگاه‌ها و به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی داریم و امیدواریم که همگان بتوانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سطح استان 22 میلیارد ریال فطریه و کفاره جمع‌آوری شد که شامل 16 میلیارد و 400 میلون ریال فطریه (15 میلیارد و 200 میلیون ریال فطریه عام و یک میلیارد و 200 میلون ریال فطریه سادات) و 3 میلیارد و 800 میلیون ریال کفاره (یک میلیارد و 200 میلیون ریال کفاره عمد و 2 میلیارد و 600 میلیون ریال کفاره غیرعمد) بوده است و برای امسال هم جمع‌آوری دو برابری این مبلغ پیش‌بینی شده است تا از این طریق بتوانیم محرومان و نیازمندان واقعی را از کمک‌های مردمی برخوردار کنیم.

مسعودیان‌راد گفت: برای جمع‌آوری فطریه ساماندهی و تقسیم کار مناسبی در بین دستگاه‌های متولی جمع‌آوری فطریه صورت گرفته است و مبالغ جمع‌آوری شده هر شهر در میان نیازمندان همان شهر تقسیم می‌شود و مبالغ جمع‌آوری شده در مشهد هم در میان نیازمندان محلات و محرومان مناطق حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی اذعان داشت: فیلتر پذیرشمان خانواده‌های نیازمند را اولویت‌بندی کرده و کمک‌های مردمی برابر اولویت‌ها به سرعت در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و این کار ظرف مدت کوتاهی اجرا می‌شود و وجوهات نقدی به حساب آنها واریز می‌شود و در سال گذشته نیز کمک‌های مردمی 3 روز پس از عید سعید فطر در اختیار نیازمندان حقیقی قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: رقم‌های فطریه و کفاره در مشهد مشخص شده و فطریه عام و سادات برای هر نفر 4500 تومان، کفاره غیرعمد 2 هزار تومان در هر روز و کفاره عمد 180 هزار تومان در هر روز است و احتمالاً همین ارقام در سطح استان هم باشد و ملاک آن معادل 3 کیلوگرم گندم است.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: هزار صندوق کمیته امداد امام خمینی(ره)، هزار صندوق بهزیستی و مؤسسات و زیر نظر آن و هزار صندوق خیریه‌ها فعال هستند و در اطراف حرم مطهر رضوی و مناطق پرتردد پایگاه‌های بیشتری مستقر هستند.

وی تأکید کرد: ساماندهی پایگاه‌های جمع آوری فطریه در سطح شهر به‌ویژه در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به‌صورت خاص در دستور کار قرار دارد چرا که در سال‌های گذشته پایگاه‌های جمع آوری فطریه در خیابان‌های اطراف حرم رضوی شرایط مناسبی نداشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اذعان داشت: برخورد با متخلفان در امر جمع‌آوری فطریه و کفاره با فرمانداری و نیروی انتظامی است و متأسفانه تخلفات زیادی در این رابطه شاهد هستیم و امیدواریم با همکاری خوبی که با پلیس داریم بتوانیم با متخلفان برخورد کنیم و آنها را به مراجع قضائی معرفی نمائیم.

مسعودیان‌راد گفت: پایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری فطریه در معابر پر تردد شهر، مصلی‌های نماز عید سعید فطر، مساجد، مدارس، حسینیه‌ها، ادارات سطح استان  مستقر هستند

وی افزود: به فرموده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اولی‌ترین مکان تمرکز اعنات و صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) است و مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا پایگاه‌های مستقر این کمیته در شهرستان‌ها فطریه و کفاره خود را پرداخت کنند، همچنین از طریق انتقال وجه به شماره کارت 6037991899511111 و یا واریز وجه به حاسب 0105224406000 بانک ملی ایران می‌توانند جهت پرداخت فطریه اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم مبلغ فطریه خود را در اختیار مراکز مجاز قرار دهند تا این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد چرا که توجه به قشر ضعیف جامعه از ضروریات است، همچنین در صورت ایجاد هرگونه سؤالی می‌توانند پاسخ‌ آن را از طریق شماره تلفن: 32280585 و 32240806 دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.