قدس آنلاین – سبزوار : رییس ستاد جشن گلریزان شهرستان سبزوار گفت : با تاسی از سیره مولای متقیان امیرالمومنین(ع) گرد هم می آییم تا یاری گر زندانیان غیرعمدی باشیم که ناخواسته و به دلیل یک اتفاق روزها و شبهای متمادی را پشت میله های سرد زندان می گذرانند.

با تاسی از سیره امیر مومنان ، یاریگر زندانیان غیرعمد هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار علی اکبر خرمی شب گذشته درسومین مراسم جشن ستاد گلریزان این شهرستان  که با حضور بیش از 10 هزار نفر از مردم  در محل سالن روباز پارک سلامت سبزوار برگزار شد کمک به نیازمندان و افراد گرفتاررا از سنت های حسنه نبی مکرم اسلام  حضرت محمد (ص) دانست وافزود : بدون تردید این سنت حسنه باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شود.

وی، اظهارداشت : تنها به فکر دیگران بودن و حال آنان را پرسیدن برای کاهش آلام انسان ها کافی نیست، بلکه باید به فکر تنهایی آنان نیز بود و برای آنان کاری اساسی صورت داد.

رییس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوارادامه داد : برخی از افراد به هر دلیلی در زندان به سر می برند که نه تنها خود آنان که خانواده آن ها نیز نیاز به توجه دارند تا گرفتاری ها و مشقت های زندگی آنان کاهش پیدا کند.

وی آموزش حقوق شهروندی را در پیشگیری از جرایم اعم از عمد و غیر عمد، امری مهم برشمرد و یاد آور شد : با آموزش حقوق شهروندی بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

دبیر ستاد جشن گلریزان این شهرستان هم در سخنانی کمک به خانواده زندانیان را باعث بازسازی شخصیت و اصلاح و ارشاد آنان برشمرد و خاطر نشان کرد :این امر سبب می‌شود تا فرد زندانی به مسیر حق و حقیقت باز گردد.

حسین کیوانلو تصریح کرد : برای آن که فرد زندانی پس از آزادی بار دیگر به سمت کارهای خلاف قانون نرود باید زمینه بازگشت آنان به جامعه فراهم شود و با ایجاد فرصت های شغلی مناسب، آنان را از انحراف مجدد مصون نگاه داشت.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش ورود زندانیان جرائم غیرعمد به زندان‌های کشور باید آگاهی مردم ارتقا یابد افزود : همه باید به آزادسازی آن دسته از مردم که بر اثر نداری وارد زندان شده اند کمک کنند که بخشی از این کمک توسط رسانه‌ها و با ارتقای آگاهی مردم جامعه نسبت به لزوم رعایت قانون، عدم تخلف، عدم پذیرش مهریه‌های سنگین و غیره محقق می‌شود.

رییس زندان باز سبزوار هم در گفت گو با  خبرنگار ما  نیز با اشاره به اینکه محکومان مالی غیرکلاهبرداری و مهریه در صدر زندانیان جرائم غیرعمد قرار دارند تصریح کرد: چالش‌های اقتصادی کشور که در چندسال گذشته رخ داد سبب ایجاد بدهی برای افراد زیادی در جامعه شده است .

مجید باغانی  بخشی از محکومان مالی را  افرادی دانست  که به صورت غیرمعقول مهریه‌های خانمان‌برانداز را متعهد می‌شوند و یا نفقه افراد تحت تکفل را پرداخت نمی‌کنند.

 در این مراسم با شکوه که تا قبل از سحر ادامه داشت مردم خیر و نوع دوست سبزوار  علاوه بر استفاده از برنامه های شاد هنری که توسط برخی از هنرمندان کشوری برگزار شد ، مبالغ قابل توجهی جهت آزادی  زندانیان نیازمندمالی جرایم غیر عمد اهدا نمودند .

سال گذشته در جشن گلریزان  سبزوار 31 نفر بدهکار مالی با محکومیت 33 میلیارد و هشت میلیون و 293 هزار ریال با کمک مردم، گذشت شاکیان و کمک های ستاد دیه آزاد شدند.

امسال نیز با کمک خیرین و مردم دیار سربداران قرار است تعداد 19 زندانی جرایم غیر عمد آزاد و به کانون گرم خانواده بپیوندند .  /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.