قدس آنلاین: سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از ۳ هزار صندوق رای در شعب اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در این استان قرار می گیرد.

بیش از سه هزار صندوق رای در شعب اخذ رای در این استان

 

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد حسین محرابی ظهر امروز در نشست خبری ارائه گزارش و عملکرد دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی، 26 تیر را سالروز تاسیس شورای نگهبان دانست و افزود: شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارد به طوری که  تمام قوانین و مقررات با تایید آن در کشور وضع می شوند.

این مقام مسوول با بیان این که هیچ کدام از قوانین بدون تایید شورای نگهبان وضع نمی شود تاکید کرد: برگزاری انتخابات و نظارت بر آن نیز از جمله مهمترین وظایف شورای نگهبان است که خوشبختانه تاکنون از نظر کمیت و کیفیت بالاتر از سطح جهانی برگزار شده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی، فقط انتخاباتی که توسط مجلس شورای اسلامی نظارت می شود را مربوط به شورای شهر دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان بررسی صلاحیت های ثبت نام شدگان را قبل از انتخابات و نظارت در انتخابات و حراست از آراء مردمی را دو وظیفه مهم این نهاد در حوزه انتخابات است.

حجت الاسلام محرابی با اشاره به این که استان ها فقط می توانند صلاحیت ثبت نام شدگان و کاندیدها را در انتخابات مجلس بررسی کنند و بقیه موارد به صورت متمرکز در مرکز انجام می شود خاطرنشان کرد: هیئت های نظارت که وظیفه نظارت و بازرسی از مراحل مختلف انتخابات را دارند، به صورت قانونی و با شرط این که عضو هیچ گونه حزب و گروه سیاسی نباشند، فعالیت خود را انجام می دهند.

این مقام مسوول افزود: در 28 شهرستان خراسان رضوی و 44 بخش آن هیئت های نظارت پس از آغاز ثبت نام متقاضیان، تشکیل می شود که در هر بخش و شهرستان ها این هیئت ها دارای سه عضو و در استان دارای 5 عضو هستند.

به گفته حجت الاسلام محرابی، انتخابات خبرگان به صورت استانی و انتخابات مجلس شورای اسلامی به شیوه شهرستانی در 7 اسفند 94 برگزار می شود که تعداد حضور نمایندگان خراسان رضوی در مجلس خبرگان به 7 نفر ارتقا پیدا کرده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی خراسان رضوی البته مهم ترین شرط حضور متقاضیان برای شرکت در انتخابات و کاندیدا شدن را اعتقاد و التزام عملی به نظام و اسلام اعلام و بیان کرد: تعامل ما با ارگان های مختلف قضایی، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و ... هم در قالب کسب استعلام افراد انجام می شود و هم در حین برگزاری انتخابات در نظر گرفته می شود.

به گفته این مقام مسوول، بازرسانی که در هیئت نظارت فعالیت می کنند باید با رعایت بی طرفی و پرهیز از اعمال جانبداری وظایف خود را به درستی انجام دهند و چند سالی است که یک مقام قضایی نیز در این هیئت ها با سایر اعضا همکاری می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.