قدس آنلاین- تبریز: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تمام عمده‌فروشان و خرده‌فروشان میوه و تره‌بار خواست از نگهداری و فروش میوه و مرکبات خارجی قاچاق پرهیز کنند.

نگهداری و فروش میوه و مرکبات خارجی قاچاق ممنوع است
 

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل عطاپور اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌هایی موجود و اهمیت حمایت از تولیدات باغی و زراعی داخلی اقدامات نظارتی در خصوص عرضه هرگونه میوه و مرکبات تشدید یافته و فعالیت تمام انبارها و سردخانه‌ها و میادین اصلی خرید و فروش میوه و مرکبات و واحدهای صنفی سطح عرضه به دقت رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه انواع میوه و تره‌بار و مرکبات از اقلام اولویت‌دار و مهم در سبد مصرفی خانوارها در ایام مختلف سال بوده از این رو این معاونت درطول سال نیز نظارت ویژه‌ای بر فعالان این صنف داریم ادامه داد: به طوری که بازرسان این معاونت در سه ماهه اول سال جاری با انجام 2 هزار و 898 بازرسی از عمده‌فروشان و خرده‌فروشان میوه و تره بار و مرکبات برای 155 واحد متخلف نیز با عناوین تخلفاتی مختلف از جمله گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب تشکیل پرونده انجام شد که برای رسیدگی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

عطاپور اضافه کرد: در طول سه ماهه اول سال، بعد از آرد و نان بیشترین میزان گزارشات مردمی رسیده به ستاد خبری 124 سازمان درخصوص تخلفات حوزه میوه و تره‌بار با بیش از 304 مورد بوده که در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و برای 64 واحد متخلف نیز پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

عطاپوراز شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی مراتب را از طریق سامانه 124 اطلاع رسانی کنند تا با سرعت و دقت کامل مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمنا از تمام عمده‌فروشان و خرده‌فروشان میوه و تره‌بار خواست نسبت به رعایت قوانین نظام صنفی به ویژه رعایت ضرایب سود قانونی و درج قیمت و پرهیز از نگهداری و فروش میوه و مرکبات خارجی قاچاق اهتمام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.