قدس آنلاین : عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مساله هسته ای ایران فعلا در مرحله جمع بندی است و باید به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و کنگره آمریکا برسد تا توافق نهایی حاصل شود.

مساله هسته ای ایران در مرحله جمع بندی است نه توافق!/باید هوشیارانه حرکت کرد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار ما رسیدن به یک جمع‌بندی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را رویدادی بزرگ خواند و تاکید کرد:البته هنوز به توافقی دست نیافته‌ایم و صرفا یک جمع‌بندی و بیانیه اقدام مشترک است و باید به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و کنگره آمریکا برسد.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر به دلیل در اختیار نداشتن متن مکتوب برجام هسته‌ای و بی‌اطلاع بودن از کیفیت محتوای حقوقی آن نمی‌توان موضع و تحلیلی دقیق داشت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جمع‌بندی ماحصل تلاش‌های 12 ساله گروه و تیم دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران است و نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که نباید زیاد دچار ذوق و شوق مضاعف و خارج از عرف شویم چرا که پیام ناصحیحی به دشمن ساطع می‌شود.

وی تاکید کرد: زمانی که به مباحث داخلی، مواضع خارجی و حساسیت‌ها می‌نگریم نشان از انجام یک کار بزرگ و تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی است اما باید توجه و تمرکز داشته باشیم که در عین حالی که قبول داریم کار مهمی رخ داده و جای تقدیر و تشکر است، باید هوشیارانه حرکت کرد.

اسفنانی ضمن تاکید بر داشتن هوشیاری برای ادامه مسیر افزود: طرف مقابل ایران، یک طرف غیر قابل پیش‌بینی و غیرمتعهد بوده و ممکن است هر از گاهی دست به یک کار نسنجیده‌ای بزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.