عبدالرحمن میهالفی ازاندیشمندان مسلمان مجارستان و بنیانگذار جامعه مسلمانان این کشور درمصاحبه با شبکه تلویزیونی M۱ این کشور گفت : توافق ایران وشش قدرت بزرگ جهان علاوه بر بازسازی هویت مسلمانان باعث اثرات اقتصادی فراوانی نیز می شود.

توافق هسته ای ایران، بازسازی هویت مسلمانان را در پی دارد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دانشمند مسلمان مجارستانی با اشاره به اهمیت توافق نامه هسته ای ایران وکشورهای عضو گروه 1+5 در وین افزود: جهان اسلام برنده مذاکرات هسته ای در وین بوده وهویت اسلامی که پس ازانفجار برج های دوقلو در نیوریوک درسال 2001 دچار صدمه شده بود با این توافق مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

میهالفی درخصوص تحریم های ایران نیز اظهارداشت: اثرات تحریم ها باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران در بخش های بسیاری ازجمله آموزش، تحقیق و توسعه سرمایه گذاری به پیشرفت های فراوانی دست یابد.

وی همچنین تاکید کرد که ایران در زمینه نانو تکنولوژی در حال حاضر در رده پنجم دنیا قرار دارد که باید آنرا حفظ کرده و برای ارتقاء این جایگاه تلاش کند.

شایان توجه است که حزب یوبیک مجارستان که 24 کرسی در مجلس این کشور دارد در روز گذشته در واکنش به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 با صدور بیاینه ای از این امر استقبال کرد و پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان نیز در روز چهارشنبه این هفته توافق هسته ای را به نفع صلح و ثبات در خاورمانیه دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.