بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در بسیاری از مناطق شهر سقز خساراتی به بازار و منازل مسکونی وارد کرد.

خسارت سیلاب به بازار و منازل مسکونی در سقز

معاون فنی و عمرانی فرمانداری سقز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چند باب مغازه در بخشی از بازار سقز و چندین خانه مسکونی در حاشیه شهر آسیب دیده اند.

صابر زارعی با بیان اینکه بارش اخیر باعث مشکلات ترافیکی در سطح شهر شد و تردد را با مشکل مواجه ساخت، افزود: به احتمال زیاد خسارت مالی به 20 درصد از گذرهای پایین دست وارد شده باشد.

او گفت: تمام شهر سقز بسیج شده اند تا خسارت های این بارش که باعث آسیب جدی به بازار تاریخی و به ویژه راسته اردلان و مغازه هایی که در راسته 'چم ولی خان' قرار دارد را به کمترین حد برسانند.

بهزار یزدانی رئیس اتاق اصناف سقز هم عنوان کرد: به علت جمع شدن آب در راسته بازار سقز و عدم خروج آن به دلیل نبود کانال هدایت آب، خسارت های زیادی به بازاریان وارد شده است.

امیر مقدس مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر سقز هم عنوان کرد: نیروهای مقاومت، سپاه و ارتش نیز در کمک به مردم و کسبه حضور دارند .

شورش دولتی مسئول امور فرهنگی واطلاع رسانی آتش نشانی سقز هم بیان کرد:تمام 42 نفر نیروی سه ایستگاه آتش نشانی هر دو شیفت کاری برای کمک به بازار سقز به مناطقی که سیلاب جاری شده است اعزام شده اند . 

خالد علایی، رئیس اداره هواشناسی سقز نیز گفت: تاکنون در مدت 18 سال خدمتم این میزان بارش در سقز در تیرماه ثبت نشده بود .

وی با بیان اینکه باران تمام شهرستان را فرا گرفت عنوان کرد: تا ساعت 30/22 امشب در شهر سقز 29 و 7 دهم میلیمتر باران گزارش شده و در برخی از روستاها از جمله 'کس نزان ' سرشیو، میزان باران به بیش از 64 میلیمتر رسیده است.

او اظهار داشت: باران های تیرماه همیشه باعث خسارتهایی در مزارع و سطح شهر شده اند.

علایی یادآورشد:هواشناسی در 24 تیرماه نیز اطلاعیه صادر کرده بود که از روز جمعه 26 تیر ماه تا روز چهارشنبه 31 تیر توده هوای ناپایدار و نسبتا مرطوبی نواحی شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد: در این اطلاعیه اشاره شده بود که با توجه به خصلت بارش های تابستانی، احتمال ایجاد سیلاب های موقت در برخی نقاط و کاهش شدت گرمای هوا و کاهش دما در طول روز وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sasa IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    واقعا محشر بود خیلی از خونه آسیب دیده و متاسفانه به کشاورزی خیلی آسیب وارد شده اما بهرحال باران واقعا قشنگه من که دوسش دارم