قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "راز دارایی های خارجی بلوکه شده" تا " آغاز ماراتن ورود به بازار ایران"و "قهرمانان بازار مسگرها"

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر: آمریکا تسلیم ایران را به خواب ببیند"؛ این روزنامه همچنین از بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در رسانه های جهان خبر داده است.

روزنامه های همشهری، سیاست روز، همکاری ملی، همبستگی، کار و کارگر و آفتاب یزد در تیتری مشابه نوشتند: "موضوع هسته ای موجب دودستگی نشود"

روزنامه های سیاست روز، جوان و حمایت نیز تیتری مشابه داشند: "سیاست ما در مقابل آمریکا تغییری نکرده است"

تیتر دیگر روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

کیهان: "سند وین تصویب بشود یا نشود، موضع ایران علیه آمریکا تغییر نمی کند"

کائنات: "تسلیم شدن ایران را به خواب ببینند"

اطلاعات: "وحدت نسخه شفابخش دنیای اسلام است"

***

آخرین قطنامه

پس از 6قطعنامه تحریم ایران؛ امروز شورای امنیت با صدور مصوبه ای توافق هسته ای را تایید کرده و به فصل تهدید ایران پایان می دهد.

روزنامه "قدس" نوشت: "امروز در شورای امنیت سازمان ملل انجام می شود: رای گیری برای قطعنامه لغو تحریم های ضدایرانی"

در تیتر یک روزنامه "اعتماد" هم می خوانیم: "آخرین قطنامه"

روزنامه "آسیا" هم در تیتر یک خود نوشت: "شورای امنیت سازمان ملل، امروز تحریم ها علیه ایران را به اتفاق آرا لغو می کند"

***

آغاز ماراتن ورود به بازار ایران

پنج روز از اعلام توافق اتمی ایران و گروه 1+5 می گذرد؛ در همین رابطه "معاون صدراعظم آلمان دیشب با هیاتی 60نفره وارد ایران شد"؛ در تیتر یک روزتامه "ایران" نوشته شده است: "غول های صنعتی آلمان در تهران"

در همین راستا روزنامه "همدلی" نیز در تیتر یک خود نوشت: "هیات بزرگ تجاری آلمان امروز به تهران می آید"

روزنامه "شهروند" هم با بیان اینکه "گروه بزرگ اقتصادی آلمان به ریاست معاون صدراعظم این کشور وارد تهران شد" در تیتر یک خود نوشت: "آغاز ماراتن ورود به بازار ایران"

"راه مردم" هم نوشت: "معاون مرکل و هیات بلندپایه اقتصادی، صدنفره آلمان در تهران"

روزنامه "عصررسانه" هم از صف مشتریان برای خرید نفت در پساتحریم خبر داد و نوشت: "بزرگترین شرکت آمریکایی در راه تهران"

"ابتکار" هم از به صف شدن شرکت های بین المللی خبر داد و نوشت: "مسابقه ای برای حضور در بازار ایران"

"عصرآزادی" نیز از آمادگی آغاز مذاکرات با غول های هوایی برای خرید هواپیمای جدید" خبر داد.

***

راز دارایی های خارجی بلوکه شده ایران

روزنامه "هفت صبح" از روایت های متناقض رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، نمایندگات مجلس، اقتصاددانان، اوباما، وال استریت ژورنتال و موساد(!) از میزان دارایی های بلوکه شده ایران نوشته است. در همین راستا در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "اختلاف حساب 120میلیاردی"

روزنامه "وطن امروز" نیز با بیان اینکه "آمارهای دولتی ها از اموال بلوکه شده ایران آب رفت"؛ در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "100میلیارد دلار گم شد؟!"

روزنامه "قانون" در گفت و گویی با کارشناسان اقتصادی بررسی کرد: "دلارهای آزادشده کجا گیرکرده اند؟"؛ این روزنامه در ابتدای این مطلب می نویسد: "130 ميليارد، 35 ميليارد، 29 ميليارد دلار؛ اولين رقم هايي بودند كه براي حجم دارايي هاي بلوكه شده ايران در جهان از سوي رئيس كل بانك مركزي، وزير اقتصاد و دارايي و عضوكميسيون برنامه وبودجه مطرح شدند.ارقامي در تناقض آشكار با يكديگر. اما تير آخر را اوباما شليك كرد وقتي از 150 ميليارد دلار دارايي بلوكه شده ايران سخن گفت. در حالي كه رقم نهايي اعلام شده از سوي طرف ايراني 29 ميليارد دلار برآورده شده است. اختلاف رقمي معادل 121 ميليارد دلار در ميان تعطيلات عيد فطر و بعد از بيانيه مشترك و نهايي ايران و 1 + 5  چنان آب سردي بر پيكر باور عمومي به دولت بود."

روزنامه "جهان صنعت" هم با بیان اینکه "راز دارایی های خارجی بلوکه شده ایران چیست"؛ در تیتر یک خود نوشت: "پنهان کاری بانک مرکزی"؛ در این روزنامه می خوانیم: "کره‌جنوبی، هند و سایناشور چین سه بانکی هستند که حدود 120 میلیارد دلار ارزهای حاصل از فروش نفت در دوران تحریم‌ها نگهداری می‌شوند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» با بیان اینکه آماری که آقای سیف از میزان دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های خارجی اعلام کرده درست نیست، اظهار داشت: دارایی‌های ایران حاصل از فروش نفت 120 میلیارد دلار است که در سه کشور کره‌جنوبی، هند و چین نگهداری می‌شوند."

روزنامه "فرهیختگان" در یادداشتی به بررسی این موضوع پرداخته است که: "دسترسی به دارایی های بلوکه شده چقدر مشکل ساز است؟"، در بخشی از این یادداشت می خوانیم: "برای به حداقل رسیدن خطرات ناشی از هزینه‌کرد دارایی‌های بلوکه شده، این دارایی‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری و تولید سوق داده شود در غیر این صورت مشکلات مزمن اقتصادی به شکلی دیگر بروز می‌کند."

روزنامه "گسترش صنعت" هم به طرح این پرسش پرداخت: "دلارهای بلوکه شده به تولید می رسد؟"

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.