۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 296958

قدس ‌آنلاین - زهره صداقت: پرواز در سراسر دنیا با استفاده از انرژی خورشیدی توسط ایمپالس ۲ فقط یک حدس و گمان بود. اما این حدس واقعیت یافته است.

شکستن رکورد پرواز هواپیمای خورشیدی

به گزارش گروه دانش وفناوری قدس آنلاین،یک هواپیمای خورشیدی تک نفره بعد از یک توقف کوتاه در هاوایی و شکستن رکورد پرواز دوباره به پرواز خود ادامه خواهد داد.

این هواپیما که از ابوظبی در ماه مارس راه افتاده بود و به ناگویا ژاپن رسیده بود اکنون بعد از یک سفر 5 روزه با حداقل خواب با شکستن رکورد جهانی و البته خساراتی به هاوایی رسیده است.

خلبان این هواپیما و شرکت سویسی ایمپالس اعلام کرده اند که با چک کردن قبل از پرواز این هواپیما مشخص شده است که در این سفر خسارات غیر قابل برگشتی به باطری های این هواپیما رسیده است که تا تعویض آن ها در هاوایی که حدود 2-3 هفته زمان می برد، این هواپیما آماده پرواز نخواهد بود.

این خسارات که به علت وجود عایق های باطری و بیش از حد گرم شدن باطری ها به وجود آمده، قابلیت تعمیر در ارتفاع 28 هزار پایی را در زمان شکستن رکورد نداشته و باید بعد از فرود اقدامات لازم انجام می گرفته است.

اکنون تیم های اعزامی از این شرکت در حال اجرای سیستم های سرمایش و گرمایش مناسب برای این هواپیما هستند و امیدوارند که سفر دور دنیا را در اسرع وقت از سر بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.