شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ به دنبال سفر 'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی، توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران را کاری تمام شده خواند.

 توافق هسته ای کاری تمام شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، 'اریس مکلر' Irris Makler خبرنگار فرانس 24 امروز (سه شنبه) از بیت المقدس گفت سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی، پیش از حصول توافق ایران با گروه 1+5 برنامه ریزی شده بود و مقامات اسراییلی از حصول این توافق به شدت ناراحت هستند.

وی افزود: هرچند شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته به توافق به دست آمده در وین رای مثبت داد اما احتمالا دیپلمات های اسراییلی تلاش خواهند کرد تا کنگره آمریکا رای مخالف به این توافق دهد.

مکلر به این شبکه تلویزیونی گفت: به نظر (این) یک توافق تمام شده است.

خبرنگار فرانس 24 سفر وزیردفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی را به صراحت 'قبولاندن' این توافق به طرف صهیونیستی خواند و افزود که اشتون همین کار را در سفر منطقه ای خود انجام خواهد داد و تلاش می کند این توافق را به عربستان نیز بقبولاند.

وزیر دفاع آمریکا که پس از توافق هسته ای وین و برای دلجویی از صهیونیست ها روز گذشته (دوشنبه) وارد سرزمین های اشغالی شد، تاکید کرد واشنگتن همواره در کنار این رژیم باقی خواهد ماند.

وی قرار است در سفر دوره ای خود به منطقه از اردن و عربستان نیز دیدن کند.

شورای امنیت سازمان ملل دیروز (دوشنبه) به اتفاق آراء با توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 به عنوان گامی برای رفع تحریم های بین المللی از تهران، موافقت کرد.

هر 15 عضو شورای امنیت با قطعنامه ملزم ساختن همه طرف های امضا کننده قرارداد توافق وین به اجرای کامل آن موافقت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.