قدس آنلاین لرستان- فرماندار خرم‌آباد گفت: ثبت به‌موقع وقایع چهارگانه حیاتی(تولد،ازدواج، طلاق، مرگ) در بین دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان خرم‌آباد فرهنگ سازی می‌شود.

ضرورت فرهنگ سازی ثبت وقایع چهارگانه حیاتی در مدارس

به گزارش قدس آنلاین از خرم‌آباد، حبیب‌ا... خجسته پور در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، بابیان اینکه گاهی وقایع تولد ومرگ به‌موقع ثبت نمی‌شود، اظهار کرد: در جلسات گذشته در راستای ثبت به‌موقع وقایع چهارگانه حیاتی (تولد،ازدواج، طلاق، مرگ) مصوب شد تا برای ثبت به‌موقع در بین فرهنگیان و دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار و اطلاعات صحیح و دقیق منشاء برنامه‌ریزی دقیق است بنابراین در این زمینه از آموزش‌وپرورش ناحیه یک و دو شهرستان خرم‌آباد درخواست می‌شود که یاری گر ثبت‌احوال باشند و با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت به‌موقع وقایع حیاتی را رواج دهند.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به ضرورت پرداختن به بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان، تصریح کرد: فراهم کردن شرایط اوقات فراغت دانش‌آموزان یکی از وظایف آموزش‌وپرورش است که در این زمینه آموزش‌وپرورش به دنبال این امر است.

خجسته پور در ارتباط با طرح هجرت بیان کرد: این طرح قبل از اینکه یک طرح سازندگی باشد یک طرح فرهنگی است چراکه متولیان فرهنگ با این طرح فرهنگ کار و سازندگی را در میان دانش‌آموزان ترویج می‌دهند.

وی گفت: در راستای اجرای طرح هجرت مصوب شد تا ادارات آموزش‌وپرورش به‌منظور از استفاده صحیح و جلوگیری از هدر رفت منابع بر اجرای این طرح نظارت داشته باشند.

فرماندار خرم‌آباد در ادامه عنوان کرد: اداره نوسازی مدارس در بحث تجهیز و تعمیر مدارس شهرستان خرم‌آباد تا جایی که مقدور است همکاری لازم را با آموزش وپرورش داشته باشد تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تجهیز و تعمیر مدارسی که دانش‌آموز دارند انجام شود.

وی اضافه کرد: اداره نوسازی مدارس در راستای تعمیر و تجهیز مدارس چه در حوزه آب، برق و سایر موارد از تجهیزاتی با رویکرد صرفه‌جویی استفاده کنند.

خجسته پور در پایان اشاره ای هم به پرداخت شهریه برخی از دانش‌آموزان تحت حمایت مانند فرزندان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، داشت و یادآور شد: سنوات قبل برای فرزندان آن‌ها تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته‌شده که امسال نیز این تخفیف در شهریه آن‌ها لحاظ می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.