معاون صدراعظم آلمان در اصفهان مدعی شد انرژی هسته‌ای به درد نمی‌خورد.

روی ما حساب کنید اما برای تخریب نیروگاه‌های هسته‌ای!

به نوشته کیهان،زیگمار گابریل با  تأکید بر اینکه من مخالف انرژی هسته‌ای هستم گفت: اگر ایران روزی بخواهد نیروگاههای هسته‌ای خود را تخریب کند، همان افراد خودمان که نخستین نیروگاه ایران را ساختند را برای خراب کردن به این کشور می‌فرستیم(!)
وی در دیدار با استاندار اصفهان در هتل عباسی اصفهان افزود: تولید برق از انرژی هسته‌ای بسیار گران قیمت است و در 40 تا 50 سال گذشته در آلمان بر سر استفاده از انرژی هسته‌ای و مسائل زیست‌محیطی مرتبط با آن از جمله زباله‌های رادیو اکتیو دعوا است.
وی با بیان اینکه اکنون دو پروژه نیروگاه هسته‌ای در آلمان در دست اجراست اظهار کرد: این پروژه‌ها زمان بر و پرهزینه شده و بدون سوبسید دولت نمی‌توان برای آن کاری انجام داد.
وی خطاب به مسئولان ایرانی گفت: انرژی هسته‌ای را بدون ما توسعه دهید اما برای صرفه‌جویی انرژی روی ما حساب کنید.
استاندار اصفهان در پاسخ گفت: اما نخستین نیروگاه اتمی در ایران توسط آلمانی‌ها ساخته شد، که این جمله او با واکنش و خنده حاضران آلمانی همراه شد.
زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان هفته گذشته به همراه هیئتی 60 نفره متشکل از دست‌اندرکاران امور اقتصادی تجاری و جمعی از مقامات سیاسی آلمان به اصفهان سفر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    31 29
    امروزه در کشورهای غربی بعد از حادث چرنویل در سال 1986 که به مرگ و معلولیت صدها هزار نفر انجامید توسعه نیروگاههای اتمی متوقف شده است. ژاپن هم که 30 درصد برق خود را از نیروگاههاب هسته ای تامین می کرد پس از حادثه فوکوشیما در سال 2011 تمام نیروگاههای هسته ای خود را تعطیل کرده است
  • ثرل IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    51 36
    این مرد احمق برا چی اومده بود ایران
  • جوادي IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    65 15
    البته در اينكه انرژي هسته اي گران است شكي نيست اما مزايايش گراني قيمتش را جبران خواهد كرد . اين انرژي گران، مورد استفاده كشور هايي است كه داشتنش رايكي از شاخص هاي توسعه يافتگي خود مي دانند . ما هم تجربه كرده ايم كه كشور هاي استعمار گر هر چه را بگويند خوب است درحقيقت بد است و هر چه را بگويند بد است حقيقتا خوب است . اين كشور ها هزينه گران اين انرژي را بصورت شرم آوري از جيب مردم كشور هاي مستضعف بدست مي آورند . اما ما كه قرار نيست اين كار را بكنيم و با استفاده از توان خود آن را بدست آورده ايم چرا بايد از داشتن آن احساس نا خوشايندي داشته داشته باشيم ؟
  • رهگذر IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    9 4
    آمریکا و اروپا در دولت روحانی، ایران را به سخره گرفته اند.
  • داریوش IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    5 2
    باسلام نیروگاه هسته ای و انرژی هسته ای بسیار خوب و در صورت توان مهار پیامدهاو خطرکه امکان دارد برای هر نیروگاه هسته پیش بیایید که فاجعه بار هستش مثل نشتی مخازن و ارانیوم که باید توان مهار آن را داشته باشیم یکی از مزایای هسته ای این است که به واسطه آن می شود از دستگاه های عظیم آب تصفیه کن و آب شیرین کن های عظیم صنعتی راه اندازی کرد و از آبهای خلیج فارس برای شرب وکشاورزی و دیگر استفاده های صنعتی بکار گرفت و از کمبود آب و خشک سالی رها شد و دیگر استفادهای پزشکی که متخصصان صاحب نظر به آن اذعان کرده اندبه امید روزی که شاهد پیشرفت کامل در تمام ضمینه ها بخصوص انرژی هسته ای باشیم
  • حبیب IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    2 3
    ما که نمی توانیم پیش بینی یک طوفان ساده را داشته باشیم چگونه می خواهیم حوادث مرتبط با صدمه دیدن نیروگاههای اتمی را پیش بینی کنیم . پس خدا به دادمان برسد .
  • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    6 1
    به حرفهای استاندار اصفهان میخندند برای اینکه استاندار اصفهان یاحرفهای گابریل رااصلا گوش نکرده ویااصلا نفهمیده است.وبه نظر ثرل متاسفم وتاسف بعدی که توهین وی راچاپ میکنید.درصورتیکه همیشه نصحیت میکنیدکه ازحرفهای توهین آمیز خودداری کنید.
  • م IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    11 3
    پررو!خجالت هم نمیکشه؟
  • روح اله IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    11 2
    منم معتقدم انرژی هسته ای واسه آلمانیا گرونه و اصلن به درد نمیخوره، به صدر اعظم آلمان بگید من خودم شخصآً آمادم بیام به صورت رایگان در خراب کردن نیروگاه های هسته ای آلمان مشارکت کنم.
  • ش.ش IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    15 1
    كلاغلط ميكنيد كه چنين كاري بخواهيد بكنيد شماكه معاون صدراعظم آلمان هستيد از شمابزركتر هاش هم نمي توانند كاري كنند
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    19 4
    مثل نفت که اوننوقع بهمون میگفتن اخه!!!!! حالا میگن انرژی هسته ای هم برامون اخه اخه اخه!!! یکی نیست بهشون بگه........ خودتونید. فکر کردن با بچه طرفن.
  • صادقی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    روحانی عامل عقب گرد هسته ای ایران و نابودی آب سنگین اراک که می خواهند با بتن قلب راکتور آب سنگین را پر کنند احمدی نزاد برای نجات برنامه هسته ای خود را اماده کن
  • حسینی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    این اقایان برای جاسوسی به ایران امدند .نه برای تبادل تجاری.
  • احسان IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    آقای ثرال به اینها نگو احمق برای این آمده بود که ما را با تمدن جهان آشتی بدهد و ما مردم ایران با این همه ذخایر خدا دادی مثل کشورهای پیشرفته جهان زندگی کنیم نه کمی بالاتر از افغانستانو...............
  • امیر شکری IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    واقعا کور خوندیدهای اروپاییها
  • من IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    زماني كه غيرت بميره اين ميشه كه يه بيگانه بياد و به استاندار كلان شهري از ايران رو بگه و اون بدبخت هم ساكت بشينه ، اگه من بودم يه مشت ميزدم تو دهنش كه بزرگتر از دهنش حرف نزنه. آه از بي غيرتي
  • علی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    نتیجه مذاکرات رو هم دیدیم به سخره گرفته شدن ملت رو هم جزو مفاد توافق بود اقای ظریف واقعا برای مسئولای این دولت متاسفم که دو روز از توافق به گفته ی خدشون عزتمندانه یک مقام دست دوم المان میاد و جلوی استاندار یکی از بزرگترین استانها این طور به شعور ملت توهین میکنه زمانی که نفت استخراج شد اوردن نشون چنین مئولایی دادن و گفتن ببینید که چهقدر بد بو و لزجو اخه این و بدین ما میبریم بدرد شما نمیخوره اون زمان دولتمردان از نفت گذشتن شدیم جهان سومی حالا این دولتمردان از هسته ای میگذرن خدا رحم کنه راستی چرا اونایی که با هر حرف فرنگی میان تو خیابون میرقصن نیومدن جشن بگیرن اخه دستاورد به این بزرگی کی دید فکر کن بعد توافق ترکمنچای ااا ببخشید همون برجام شما یه نفر دست دوم از المان بیاد تو کشور شما به شما توهین کنه واقعا جای خوشحالی و رقص داره!!! مگه داریم مگه میشه
  • محسن121 IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    3 0
    باشه / بشین تا بشه
  • شاپور مجد IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    کارمان بجائی رسیده که تا این اندازه ما را احمق میانگارند و برایمان طرح و برنامه میدهند .