معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، عمومی شدن تغییرالگوی مصرف واستفاده از انرژی های تجدید پذیر ساختار با محیط زیست طبیعی در ایران را یک امر مهم و ضروری دانست.

مردم باید تغییرالگوی مصرف واستفاده از انرژی های تجدید پذیر را جدی بگیرند

به گزارش ایرنا در آمل معصومه ابتکار عصر جمعه در یازدهمین آیین سنتی تیرگان و گرامیداشت روز ملی دماوند در شهررینه بخش لاریجان آمل همچنین گفت: اکنون الگوی مصرف در کشور ما تحت هیچ شرایطی با طبیعت سازگار نیست ومتاسفانه داریم شرایطی را تجربه می کنیم که براثرمصرف بی رویه سفره های زیرزمینی به سمت بحرانی تر شدن آب در کشور پیش می رویم.

وی افزود: اکنون شیوه درستی در مصرف آب در بخش کشاورزی، تولید وصنعت ومصارف خانگی در کشور وجود ندارد وتنها راه پیشگیری وجبران این بخش تحول اساسی در تغییر شیوه واصلاح صحیح الگوی مصرف آب در کشور است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با تاکید براینکه ایران باید به همراه دیگر کشورهای جامعه جهانی به دنبال کاهش تولید گازهای گلخانه ای باشد، تصریح کرد: تنها راهکار اساسی و قابل اجرا شدن، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر وروش های سنتی شامل انرژی خورشید وباد است.

ابتکار با بیان اینکه متاسفانه نباید همچنان شاهد انباشت زباله ها در جنگل و رودخانه ها باشیم ، اضافه کرد: تولید زباله های کم باید درخانواده های ایرانی نهادینه شود و گام مهم درعملی شدن این انتظار اصلاح الگوی مصرف است.

وی تاکید کرد: الگوی زندگی مصرف زده کنونی برای ایران وجهان دیگر جواب نمی دهد.

معاون رییس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امروز دولت هم در موضوع حفظ محیط زیست دغدغه جدی دارد، به برنامه های این سازمان برای عمومی کردن فعالیت های محیط زیست درکشور اشاره کرد وگفت: یکی ازاین برنامه ها ارائه آموزش ها به دانش آموزان از مقطع ابتدایی ودر سطوح بالا در دانشگاه ها است که دراین راستا با وزارتخانه های آموزش وپرورش وعلوم وتحقیقات تعامل وتفاهم نامه نیز امضا شد.

ابتکار اضافه کرد: در حوزه ورزش با وزارت ورزش وفدراسیون های ورزشی نیز نشست های مختلفی برگزار و با کمک قهرمانان ورزشی کشور درتلاش برای الگوهای صحیح مصرف و رفتاری در بخش محیط زیست کشور هستیم.

وی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم سبز و کمک از ظرفیت هنرمندان کشور در راستای حمایت از محیط زیست کشور خبر داد و گفت: برنامه های خوبی هم با رسانه ملی در دست اقدام است که امید است با برنامه های در دست اجرا رفتارهایمان را با محیط زیست تغییر دهیم، هرچند در بعضی اوقات متاسفانه با طبیعت رفتارهای خوبی نداشته ایم.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ادامه داد: برای رفع آلودگی هوا دراین مدت کوتاه، دولت اقدامات بسیار خوبی داشته است و شرایط هوای بیشتر شهرهای بزرگ کشور به نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.