قدس آنلاین: آیت الله سید احمد خاتمی ساخت جاده عمومی زائران در مسیر حرکت حضرت رضا(ع) به روستای دهسرخ را تحولی عظیم در این روستا برشمرد.

احداث جاده در مسیر حرکت امام رضا(ع) به دهسرخ ایجاد تحولی عظیم در این روستا است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران  در بقاع متبرکه امامزاده سید عبدالعزیز(ع) روستای دهسرخ به توجه مسئولین در رسیدگی به این روستای زیارتی تاکید کرد و افزود: این مکان مقدس است چرا که روزی امام معصوم در این مکان نفس کشیده است.

وی با اشاره به دوران کودکی حضرت موسی(ع) بیان داشت: جعبه ای را که مادر حضرت موسی وی را در دو ران کودکی برای رهایی از شر فرعونیان در آن قرار داد و به نیل سپرد مایه آرامش قوم بنی اسرائیل است که در جنگ ها برای کسب آرامش از این جعبه استفاده می کردند وما اکنون در مکانی هستیم که روزی امام رضا(ع) در آن ساعاتی حضور داشتند و نفس کشیده اند و جای هیچ شک و خرافاتی نیست چرا که کتب معتبری چون عیون اخبار الرضا(ع) و بحار الانوار این حضور را روایت کرده است.

آیت الله خاتمی در خصوص ورود تاریخی امام رضا(ع) به نیشابور اظهار کرد: شهر های قدیم با شهرهای جدید متفاوت است ملک ری که وعده ابن زیاد به عمر سعد بود محدود به شاه عبدالعظیم نیست بلکه کل تهران تا نزدیک گرمسار، دماوند، البرز و قم را شامل می شود و با توجه به این تفاوت ها بعید نیست این روستا در قدیم جزء نیشابور بوده باشد.

وی در تفسیر حدیث سلسله الذهب بیان داشت: در هنگام ورود امام رضا(ع) به نیشابور چهار هزار قلم به دست به امام گفتند افاضه بفرمایید تا بنویسیم و ایشان فرمودند: توحید دژ محکم است که هر که وارد این دژ شود از عذاب ایمن خواهد بود اما منظور این حدیث در وارد شدن به دژ توحید باور قلبی و با تمام وجود به یگانگی خداست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تفسیر ادامه این حدیث که امام فرمودند و انا من شروطها اظهار کرد: منظور از این شرط پذیرفتن ولایت است ولایتی که در هر زمان حاکم بود اسلام و قرآن هم عزیز بود و ولایت امروز در کشور ما درتداوم ولایت امیر المومنین(ع)است.

آیت الله خاتمی با اشاره به نگاه ویژه به این روستای زیارتی ابراز امید واری کرد و گفت: با احداث جاده عمومی زائران در مسیر حرکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تحولی عظیم در این روستا پدید خواهد آمد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.