رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قانون توسعه فرهنگ عفاف و حجاب باید بیشترین نظر خود را بر روی حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی قرار بدهد.

    قانون عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تکمیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «طبق دستورات قرآن و سنت و فتوای علما افراد جامعه باید همواره عفت و حجاب داشته باشند» اظهار کرد:‌ طبق خطابه‌های دینی و فقها آنچه که برای جامعه اسلامی و دینی مهم است این است که افراد باید در جامعه رفتار عفیفانه داشته باشند و عفت در رفتار، کردار، چشم، گوش، زبان و کل اعضا باید جاری باشد.

 

وی گفت: عفت به معنای پاکدامنی در جامعه است، اگر در جامعه ما که یک جامعه فرهنگی است و همواره درصدد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده، عفت ترویج پیدا کند دیگر شاهد شکستن برخی حریم‌ها نیستیم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همواره مسئولین محترم و قانون‌گذاران به فکر توسعه و ترویج عفاف و حجاب در جامعه بوده‌اند اما در زمان‌هایی دچار چالش‌هایی شده و در جاهایی افت و خیزهایی هم بوده است.

 

خاموشی تاکید کرد:‌ به طور طبیعی توقع هر مسلمانی بالاتر از این وضع موجود است، ولی به طور کلی جامعه ما در مقایسه با سایر جوامع تعریف خوبی از حجاب و عفاف ارائه داده است و امیدواریم که افراد در نظام تربیتی، آموزشی، فرهنگی و سبک زندگی و خانواده همواره رفتاری داشته باشند که مورد تایید اولای دین و سنت بزرگان و فقهای ما باشد.

 

وی اظهار کرد: آنچه که در قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده هم نیاز به تکمیل دارد و هم نیازمند اجراست و انضباط اجرایی را هم مکانیزم شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌بینی کرده و اگر نقصی هم است باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم تا نقص‌ها برطرف شود.

 

خاموشی افزود: به نظر بنده بیشتر از اینکه یک نگاه تقنینی صرف به موضوع عفاف و حجاب داشته باشیم باید یک نگاه تربیتی، فرهنگی و اجرایی داشته باشیم چرا که تاثیر بیشتری بر روی افراد دارد. در خانواده‌ای که پدر و مادر به تربیت فرزندان اهمیت می‌دهند و دوستان و رفت‌و آمدها برای‌شان مهم است، حتما این فضا شرایط خوبی را برای فرزندان فراهم می‌کند تا فرهنگ دینی را بپذیرند.

 

وی گفت: قانون توسعه فرهنگ عفاف و حجاب باید بیشترین نظر خود را بر روی حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی قرار بدهد و پس از این موضوع نیروی انتظامی هم مهم است که باید جلوی ناهنجاری‌ها را بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.