قدس آنلاین – رها واعظی: گوگل، آمازون و ناسا، در حال فعالیت در زمینه ی کنترل ترافیک هوایی برای هواپیماهای بدون سرنشین می باشند.

فعالیت گوگل، آمازون و ناسا برای کنترل ترافیک هوایی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، زمانی که هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و اکنون نیز طرفداران بسیاری دارد، اما این وسیله ی نقلیه ی کوچک، دردسرهای زیادی را برای فرودگاه ها و خلبان های هواپیماهای معمولی ایجاد کرده اند.

از آنجا که ورود هواپیماهای بدون سرنشین به ترافیک هوایی، نیازمند تدابیر خاص خود می باشد، گوگل تصمیم گرفت که سیستم جدید و هوشمندی برای کنترل ترافیک هوایی ایجاد کند تا از برخورد هواپیماهای بدون سرنشین در هوا جلوگیری شود.

ناسا، آمازون و Verizon نیز در ساخت سیستم هوشمند کنترل ترافیک هوایی هواپیماهای خودکار بدون سرنشین و سایر هواپیماها، با گوگل همکاری می کنند.

البته هنوز روزهای نخستی است که ساخت این سیستم اعلام شده و جزییات کاملی منتشر نشده است.

ناسا قرار است به زودی در یک کنفرانس، جزییات کامل سیستم هوشمند کنترل ترافیک هوایی را اعلام کند.

از آنجا که هواپیماهای بدون سرنشین، توسط هر فرد آماتور و غیرآشنا به امور پروازی نیز قابل کنترل می باشد، بنابراین برای تکمیل سیستم امنیتی آن ها باید تلاش کرد.

هواپیماهای بدون سرنشین قابلیت استفاده در موارد مختلف و گسترده یی دارند که از جمله ی آن ها می توان به ارسال لوازم برای نقاط دورافتاده و غیرقابل دسترسی اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.