بر اثر حمله جنگنده‌های عربستان به یک منزل مسکونی در منطقه الهشمه در استان تعز در مرکز یمن ۸ زن به شهادت رسیدند.

شهادت ۸ زن در حملات عربستان به تعز و وقوع انفجار در صنعا/بیش از ۲هزار نفر شهید و ۷هزار نفر زخمی ازابتدای جنگ تا این لحظه

به گزارش گروه بین امللل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، جنگنده‌های عربستان سعودی سحرگاه امروز یکشنبه در سه نوبت منطقه الرباط دارسعد واقع در عدن در جنوب یمن را بمباران کردند.

شهادت 8 زن در تعز در حملات عربستان و انفجار در صنعا

همچنین بر اثر انفجاری در یک اتوبوس مسافربری در منطقه «دارسلم» واقع در صنعا پایتخت یمن 3 نفر کشته و بیش از 5 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر جنگنده‌های عربستان سعودی یک منزل مسکونی را در منطقه الهشمه واقع در استان تعز در مرکز یمن هدف قرار دادند که بر  اثر آن 8 زن یمنی به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین صنعا و منطقه کرش در استان لحج در جنوب یمن را هدف قرار دادند.

حمله به مقر فرماندهی اطلاعات منصور هادی و اتاق عملیات افسران اماراتی

در مقابل ارتش یمن و نیروهای مردمی این کشور تجمع فرماندهان وابسته به منصور هادی را در منزل علی الاحمدی رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی در عدن و مقر عملیات افسران اماراتی را در این شهر هدف قرار دادند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنین خودروهای نظامی وابسته به عناصر منصور هادی را در عدن هدف قرار دادند که تمامی افرادی که در داخل این خودروها بودند کشته و زخمی شدند.

رایزنی برای تشکیل دولت وحدت ملی و شورای ریاست جمهوری

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته انقلابی یمن در گفت‌و‌گو با روزنامه الاخبار لبنان، اعلام کرد که رایزنی‌هایی برای  تشکیل  شورای ریاست جمهوری و دولت وحدت ملی در یمن وجود دارد و به زودی اعلام خواهد شد.

وی در مورد حوادث جاری در بندر عدن واقع در جنوب یمن گفت: اوضاع در عدن بر عکس آنچه که رسانه‌های دشمن تبلیغ می‌کنند امیدوار کننده است و در چند روز آینده خواهید دید که ملت یمن استقلال و ثبات خود را به باز خواهند یافت.

الحوثی با اعلام این خبر گفت: گمان می‌کنم این مشورت‌ها به پایان خود نزدیک می‌شود و در روزهای آینده خواهید شنید که دولت اعلام خواهد شد و اسامی وزرا اعلام می‌شود.

رئیس کمیته انقلابی یمن با اشاره به اینکه ملت یمن و انصارالله آمادگی دارند تا به خاطر یمن و نه به خاطر منافع کشورهای متجاوز به هر جایی بروند گفت: بیش از چند بار درخواست کردیم تا دیدارهایی بین گروه‌های سیاسی یمن صورت بگیرد و اگه به سیاستمداران فرصت داده شود و دیگران دخالت نکنند به راه حل های مسالمت آمیز و عادلانه برای تمامی ملت یمن دست خواهند یافت.

 

اعلام آتش‌بس 5روزه از سوی عربستان

خبرگزاری رسمی عربستان واس، خبر داد، فرماندهی نیروهای ائتلاف در حمله به یمن اعلام کرده است که از  نیمه‌شب یکشنبه در یمن به‌مدت 5 روز آتش‌بس برقرار خواهد شد.

این در حالی است که عربستان سعودی پیشتر با آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در یک هفته آخر ماه رمضان مخالفت کرده بود و حملات خود را به مناطق مختلف یمن ادامه داد و قبل از آن نیز یک بار دیگر آتش‌بس انسانی را در یمن نقض کرده بود.

خبرگزاری رسمی عربستان واس، خبر داد که فرماندهی نیروهای ائتلاف در حمله به یمن اعلام کرده است که از  نیمه‌شب یکشنبه در یمن به‌مدت 5 روز آتش‌بس برقرار خواهد شد.

این آتش‌بس از اولین ساعت‌های روز دوشنبه این هفته آغاز و تا روز جمعه همین هفته ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی عربستان، نامه‌ای را منتشر کرده که در آن منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که اکنون در ریاض به سر می‌برد از پادشاه عربستان درخواست کرده است این آتش‌بس برقرار شود.

این در حالی است که صبح امروز عربستان سعودی با حمله به منطقه المخار واقع در 100 کیلومتری شهر تعز در جنوب یمن 105 شهروند یمنی را به شهادت رساند.

عربستان سعودی از روز 6 فروردین ماه سال جاری حملاتی را با ادعای بازگرداندن مشروعیت به یمن آغاز کرده است. در این حملات تاکنون بخش زیادی از زیرساخت‌های یمن و اماکن تاریخی این کشور تخریب شده و بیش از 2هزار نفر شهید و 7هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.