معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: توفان و سیلاب هفته گذشته در سطح استان های مختلف کشور منجر به مرگ ۱۸ نفر و مفقود شدن سه نفر شده است.

سیلاب اخیر در کشور ۱۸ کشته و سه مفقود بر جای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، اسماعیل نجار روز یکشنبه در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: براثر این حوادث هشت نفر در روستای سیجان (محور چالوس) استان البرز و هشت نفر نیز در منطقه کن و سولقان از جمله یک تبعه کشور چین جان خود را از دست دادند.


وی تصریح کرد: همچنین این حوادث منجر به مرگ یک نفر در استان مازندران و یک تبعه کشور افغانستان نیز در منطقه الموت قزوین شد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه از تمامی مناطق سیل زده کشور در چند روز اخیر دیدن کرده است خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی با آماده باش کامل مشغول انجام وظایف محوله در زمینه ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان هستند.



* لزوم توجه به مدیریت ریسک در مواقع بروز بحران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با بیان اینکه این حوادث در یک روز تعطیل و در مدت زمان کوتاهی روی داد گفت: توجه و تاکید جدی بر مدیریت ریسک برای مقابله با بحران و پیشگیری از بروز خسارت های مالی و جانی هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی بسیار مهم و ضروری است.

نجار با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده در مناطق حادثه دیده گفت: امروز تعداد بناهای غیرمجاز ساخت شده در کشور نسبت به چهار دهه گذشته افزایش چشمگیری یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر کشور گفت: متولی اصلی ساماندهی حریم رودخانه ها وزارت نیرو است که باید این مهم با همراهی و کمک دستگاه قضایی انجام و نسبت به برخورد با ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم رودخانه ها اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاههای اجرایی از جمله دهیاری ها و بخشداری ها دراین زمینه مسوول هستند و باید از صدور مجوز ساخت و ساز بدون رعایت دقیق ضوابط قانونی وی



* آموزش مهم ترین اصل در مدیریت بحران است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت آموزش در حوزه مدیریت بحران خاطر نشان کرد:حرف اول در مدیریت بحران را آموزش می زند و ارائه آموزش های عمومی به مردم برای فعالیت موثر در لحظات اولیه بروز حوادث طبیعی بسیار مهم و ضروری است.

نجار تاکید کرد: معتقدیم باید به سطح حادثه توجه شود و نمی توان برای یک حادثه ای در این سطح ستادهای معین استانی را تشکیل داد و ضرورت دارد در چنین مواقعی از ظرفیت های موجود در تمامی کشور استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور همچنین در خصوص علت حضور خود در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اعضای شورای شهر تهران در خصوص مدیریت بحران و امدادرسانی در مناطق آسیب دیده از سیل هفته گذشته استان تهران دغدغه هایی را داشتند که دراین جلسه علاوه بر ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، نظرات مفید و سازنده اعضای شورا نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران امروز به منظور ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در خصوص حادثه سیلاب هفته گذشته منطقه کن و سولقان در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران شرکت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    خوب است اگرپیامدمثبتی هم ازجمله افزایش ذخیره اب درسدهاوغیره داشته اطلاع رسانی شود