قائم مقام وزیر صنعت گفت:برای رسیدن به شرایط مطلوب در بحث صادرات و افزایش تولید نیازمند برنامه ریزی صحیح هستیم.

امسال تعرفه ها تغییر نمیکند ارز هم ثابت میماند/تولید کنندگان ۴۰میلیارد هزارمیلیارد تومان ازدولت طلبکارند/مسوولان از سخنان حماسه گونه بکاهندو واقعیتها را ببینند

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی خسروتاج در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و اختتامیه اجلاسیه فصلی خانه های صنعت،معدن و تجارت کشور اظهار داشت:پس از رفع تحریم ها کاهش قیمت کالاها و افزایش کیفیت محصولات قابل پیش بینی است و ایران اسلامی پس از اقدام غرورآفرین تیم مذاکره کننده هسته ای کانون توجه جهانیان شده است.
وی افزود:این پیروزی باید در قالی یک اثر هنری توسط صنعتگران عرصه فرش به نمایش دربیاید و این اثر در اختیار سازمان ملل قرار گیرد این صنعت هم باید در سطح جهانی جایی برای خودش باز کند.
معاون وزیر صنعت عنوان کرد:امروز نگاه ها به ایران متفاوت تر از گذشته گشته و روح جدیدی در کالبد ما دمیده شده فعالان بخش اقتصادی هم باید متفاوت تراز گذشته حرکت کنند.
خسروتاج تصریح کرد:توجه به تولید و صنعت داخلی در دل هر ایرانی بوده و همه ما خواهان پیشرفت کشور هستیم، امااختلاف نظری در نحوه دیدگاه ها داریم که باید بهترین تصمیم را بگیریم.
وی تأکید کرد:در این وزارتخانه سه ابزار تعرفه، نرخ ارز و واردات و رفع موانع صنعتی مورد توجه مسوولان امر قرار گرفته و تعرفه ها تا پایان سال جلری تغییر نخواهد کرد و مسوولان بانک مرکزی هم به دنبال ثبات نرخ  ارز هستند، ضمن اینکه از ورود برخی کالاها به خصوص قاچاق به کشور جلوگیری می شود.
قائم مقام وزیر صنعت بیان کرد:تجارت خارجی سهم پایینی دارد و نسبت به کل تولیدات ۱۸ درصداست و جادارد که تجارت را که زمینه ساز تولید می شود گسترش دهیم، هرچند که ورود وارداتی که سبب رشد و توسعه باشند اشکالی ندارد و تولید داخلی باید به سطحی برسد که بتواند با تولید خارجی در سطح جهانی رقابت کند.
خسروتاج گفت:بایدصنعت هایی را که دارای رقابت و صنعت هایی را که دارای ضعف هستیم را شناسایی کرده و اولویت های صنعتی کشور را به شکلی ترسیم کنیم که منجر به بهره وری شود.
وی افزود:در کشور اقتصاد رانتی داشتیم و چند سالی است که به سمت بهره وری انرژی حرکت می کنیم، ضمن اینکه به دنبال توسعه صادرات نفتی هستیم و نمی خواهیم که تنها خام فروشی داشته باشیم و در این راه باید توجه ویژه به بخش خصوصی داشته باشیم.
قائم مقام وزیر صنعت اذعان داشت:اگر توسعه صادرات و افزایش تولید داخلی مدنظرمان است باید برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم و فضایی که برای آینده پیش رو داریم می طلبد کع از دانش افراد متخصص و با تجربه در بخش های مختلف بهره مند شویم و فعالان اقتصادی هم باید همانند فعالان سیاسی درخشان ظاهر شوند.

*باید از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم
عبدالوهاب سهل آبادی  رییس خانه صنعت کشور اظهار داشت:نزدیک به صد هزار واحد صنعتی در وزارت صنعت و نزدیک به سه میلیون واحد تولیدی در کشور داریم و امنیتی که در این مسیر داریم را مدیون نیروی انتظامی هستیم.
وی افزود:امروزه شاهد مهربانی و صلح طلبی دولت تدبیر و امید هستیم ادبیات زشتی که در گذشته علیه ایران به کار برده می شد تقبیه شد و تیم هسته ای ایران به واقع در مذاکرات هسته ای درخشان ظاهر شد و این پیروزی قطعا با راهنمایی خردمندانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت شریف ایران محقق شد و در جنگ اقتصادی به پیروزی رسیدیم.
رییس خانه صنعت کشور عنوان کرد:به جهت زنده نگهداشتن کشورمان تا پای جان می ایستیم و در چند سال گذشته شکست های مصر، لیبی و دیگر کشورها را دیدیم اما ایران با یک وزارتخانه خوب چنان تحولی در دنیا ایجاد کرد که مورد توجه جهانیان قرار گرفت و باید چنین مدیریتی را هم در سیاست داخلی داشته باشیم.
سهل آبادی تصریح کرد:باید همه تولیدکنندگان هم قسم شوند و اشتغال جوانان را فراهم نمایند و نگرانی معضل بیکاری در جامعه را رفع کنند و شبکه توزیع باید با توجه به مشکلات مالیاتی ای که داریم به حمایتمان بیاید و از کالای داخلی حمایت کند.
وی تأکید کرد:باید از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم و مردم هم به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش داده و از تولسد ملی استفاده کنند و تمام خواسته ها به شرطی محقق می شود که دولت از تولیدکننده حمایت کند.
رییس خانه صنعت کشور بیان کرد:ما بیشتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه ها از دولت طلب داریم و از مسوولان درخواست داریم تا تکلیف بدهی های بخش صنعت را مشخص کنند و جهادی بانکی را نیازمندیم و همانگونه که در جبهه سیاسی درخشان ظاهر شدیم باید در جبهه اقتصادی هم اینگونه باشیم.
سهل آبادی گفت:بحث قراردادها،بیمه و بن کارگری را مورد توجه قرتر دادیم و کارگران و خانواده آنها را همچون خانواده خود می دانیم، اما در این زمینه نیازمند حمایت مسوولان امر هم هستیم زیرا کارفرما به تنهایی نمی تواند پاسخگوی تمامی مشکلات باشد.
وی افزود:در خراسان رضوی باید ترتیبی فراهم شود  تا این استان به عنوان الگویی در عرصه صنعت شناخته شده و امکان صادرات محصولات به کشورهای همسایه و منطقه افزایش یابد و خراسان رضوی می تواند الگویی براس سایر استانهای کشور در عرصه صنعت، معدن و تجارت باشد.

*محور حل مشکلات در تولید ملی است
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی اظهار داشت:پیروزی های کسب شده به واسطه رشادت های شهدا و راهنمایی پدرانه مقام معظم رهبری و درایت هوشمندانه تیم مذاکره کننده هسته ای بوده است.
وی افزود:از همه کسانی که در حوزه کسب و کار تلاش می کنند به ویژه اصحاب رسانه که با قلم خود امید را به مردم هدیه می دهند تقدیر و تشکر می کنم.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:در سال همدلی و همزبانی افتخارات زیادی به دست آوردیم و قطعا همراهی مردم سبب نتیجه مثبت شد و موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای را هم مرهون هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردمی هستیم.
رشیدیان تصریح کرد:در سال همدلی و همزبانی  بر این اصل مهم باید بیشتز از گذشته تأکید کنیم و کارآفرینان و تولیدکنندگان مجاهدانی هستند که در راه مقابله با فقر تلاش می کنند و عزت این کشور را مدیون رشادت شهدای عزیزمان هستیم و مدیون کسانی هستیم که در عرصه کار و تولید جانانه و بدون هیچگونه ترسی از تحریم ها در راه آبادانی ایران اسلامی تلاش می کنند.
وی تأکید کرد:انتظار از شبکه توزیع از ملت بالاست و امیدواریم که با حمایت مردم در مصرف کالای داخلی بتوانیم تولید ملی را پررنگ تر کنیم.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:مدیران توسعه یافته منافع کلان و بلند مدت را نگاه می کنند و در سال گذشته و سال جاری افتخارات زیادی در عرصه صنعت،معدن و تجارت به دست آوردیم.
رشیدیان گفت:رفع تحریم ها سیکل زمانی شش ماهه را دارد و به گفته رییس جمهور اساس حرکت دولت بر تولید داخلی است و محوریت حل مشکلات در تولید ملی است.
وی افزود: امیدواریم با همراهی و همدلی ای که داریم بتوانیم مشکلات را کاهش داده و شرایط تحقق پیشرفت این عرصه را محقق کنیم.
استاندار خراسان رضوی اذعان داشت:به دنبال بازگرداندن کالاهای توقیفی تولیدکنندگان توسط بانک ملی ایران هستیم و با درایت رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دنبال حمایت بیشتر و بهتر از صنعتگران و فعالان این حوزه هستیم.

*۹۷۳  میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در خراسان رضوی به ثبت رسید
راضیه علیرضایی رییس سازمان صنعت خراسان رضوی اظهار داشت:در سال گذشته ۹۷۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان ثبت کردیم و در شرایط رکود رتبه ششم خراسان رضوی را به پنجم ارتقاء دادیم.
وی افزود:جوازهای جدیدی برای هفت هزار میلیارد سرمایه گذاری جدید در حوزه آهن و سنگ معدن داشتیم و طرح هایی که داشتیم با موفقیت پیش رفت و امروز میانگین بالای ۲۵ درصد را داریم و حتی برخی طرح ها به بالای ۶۷ درصد پیشرفت رسیده اند.
رییس سازمان صنعت خراسان رضوی عنوان کرد:برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۴ را نوشتیم و زمینه های جذب سرمایه گذاری جدید هم مطالعه شده و از مسوولان امر درخواست دارم که به آینده معدن خراسان رضوی در حوزه های بهبود تکنولوژی، صنعتی شدن کشاورزی، تجارت، توجه به محیط زیست و منابع طبیعی و غیره توجه کنند.
علیرضایی تصریح کرد:امکان استفاده از سیستم hcc در استان فراهم شده و باید منافع  اجتماعی  در تمامی زمینه ها توجه شود و در محصولی که ارایه می شود باید به مشتری فکر کنیم و تنها از راه بازرسی و کنترل کیفیت نمی شود نظارت کرد و باید در هزینه تولید کاهش ایجاد نماییم و به آینده بیشتر توجه کنیم.
وی تأکید کرد:باتوجه به سندچشم انداز ۲۰ ساله به ویژه در دوران پساتحریم باید موانع موجود از سرراه برداشته شوند تا به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

*قانون حمایت از تولید یک بار برای همیشه وضع گردد
سیدحسن حسینی رییس خانه صنعت خراسان رضوی اظهار داشت:بیست و چهارمین اجلاسیه سراسری خانه.های صنعت،معدن و تجارت کشور با حضور مسوولان خانه های سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.
وی افزود:در خراسان رضوی هیچگونه نگرانی ای در خوزه صنعت،معدن و تجارت نداریم،زیرا همدلی و همزبانی میان مسوولان دولتی و بخش خصوصی برقرار است و این استان می تواند الگویی بارز در این زمینه باشد.
رییس خانه صنعت خراسان رضوی عنوان کرد:در استان امام رضا(ع) با حضور نزدیک به ۳۰میلیون زایر هیچ کم و کاستی ای نداریم و با وجود صنایع و معادن خوبی هم که داریم نیازی به نفت نداریم.
حسینی تصریح کرد:استمرار چالش های داخلی تحریم های داخلی را به وجود آورده و فرمایشات مقام معظم رهبری فراتر از قانون است و اگر به درستی به فرامین ایشان جامه عمل بپوشانیم مشکلی نخواهیم داشت و ایشان فرمودند که کلید حل مشکلات اقتصادی رونق تولید داخلی است و رییس جمهور هم اعلام کرد که کشور باید صنعتی شود.
وی تأکید کرد:باتوجه به سندچشم انداز ۲۰ ساله به ویژه در دوران پساتحریم باید موانع موجود از سرراه برداشته شوند تا به اهداف ترسیم شده دست یابیم.
رییس خانه صنعت خراسان رضوی بیان کرد:برای خروج اقتصادمان از شرایط فعلی کمبود قانون نداریم و مسوولان باید بهترین تصمیم را گرفته و قانون حمایت از تولید را یک بار برای همیشه وضع گردد.
حسینی گفت:امروز هم دولت و هم بخش خصوصی باید در کنار هم برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنند و برای رسیدن به این مهم نیازمند همدلی و همزبانی این دو بخش هستیم.

*مسئولان از صحبت‌های حماسه گونه بکاهند

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: کشور با تدبیر و جسارتی که دارد به سمت پیشرفت و قدم‌گذاشتن در عرصه‌های گسترده‌تر است و اوج این افتخار را در مذاکرات هسته‌ای دیدیم.

وی افزود: اگر قرار باشد در عرصه تولید و صنعت پیشرفت کنیم نیازمند تلاشی بیشتر هستیم و تنفس تولیدی ما ربطی به تحریم ندارد و سخنگوی دولت هم اعلام کرده که موانع باز شد، اما ما می‌‎گوئیم موانع داخلی هنوز قفل است و باید زمینه‌ها فراهم شود تا تولید بتواند حرکت کند و انتظاری کاملاً به جاست، زیرا به خودمان مربوط است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: مسئولان از صحبت‌های حماسه گونه بکاهند و واقعیت‌ها را مورد توجه قرار دهند تا دستیابی به اهداف ترسیم شده بیشتر میسر شود.

شافعی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اصل پیشرفت را مردمی کردن اقتصاد عنوان کردند و اگر به صحبت‌های ایشان و رئیس جمهور توجه می‌شد امروز مشکلی نداشتیم و بسیاری از مدیران در گوش خود پنبه گذاشته‌اند و علی‌رغم تأکیدات بسیار توجهی نشد و همه چیز را در این عرصه دور زدیم و اگر از این شرایط خارج نشویم به توفیقی هم دست نخواهیم یافت.

وی تأکید کرد: اتاق بازرگانی گیج و بهت‌زده شده و نباید و فرصت‌ها را از دست بدهیم و تنها راه و چاره برای خل مشکلات رسیدن به یک تعامل دو طرفه با دولت است تا بتوانیم آینده‌ای خوب بسازیم.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: 190 هزار مقرری اقتصادی داریم که باید این مهم را ساماندهی کنیم و با برداشتن ضعف‌ها تولید را در سطح کشور و به ویژه در خراسان رضوی تقویت کنیم.

در این مراسم از کارآفرینان ۳۷ واحد نمونه تولیدی و همچنین ۱۵ خبرنگار برتر نخستین جشنواره «صنعت و رسانه» در ۵ بخش خبر، گفت‌گو، گزارش، یادداشت و ویژه (قاچاق کالا) تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.