فرماندار نوشهر، میزان خسارت ناشی از بارندگی شدید و درپی آن جاری شدن سیل هفته گذشته به بخش های مختلف این شهرستان را ۲۹۴میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اعلام کرد.

خسارت بیش از ۲۹۴ میلیارد ریالی سیل در نوشهر

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدعلی قمی اویلی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری نوشهر اظهار کرد: سیل به زیرساخت های شهری، روستایی و بخش کشاورزی شهرستان خسارت سنگینی وارد کرد.

وی میزان بارندگی ثبت شده منجر به وقوع سیل دراین شهرستان را 179 میلی متر اعلام کرد و افزود : براساس گزارش اداره کل هواشناسی مازندران، نوشهر شاهد بیشترین بارندگی نسبت به سایر شهرستان های این استان بود.

وی با اشاره به آمادگی کامل و حضور به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران و نیز همکاری پیمانکاران بخش خصوصی در سیل اخیر گفت : امروز باید به طوردقیق تمام مناطق سیل خیز شناسایی و در بعد پیشگیری و خسارت های ناشی از این بلایای طبیعی از سوی مسوولان نهادهای ذیربط اقدام اساسی صورت گیرد.

قمی با اشاره به خسارت های جبران ناپذیر بیش از دو دهه سیل به بخش های مختلف شهرستان نوشهر افزود : دیگر زمان آزمون و خطا نیست بلکه باید براساس تجربه سنوات گذشته دلایل وقوع سیل بررسی و دربعد پیشگیری ، مقابله و مهار سیل در منطقه برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

وی مکانیزه کردن سردهنه های کشاورزی ، آزاد سازی حریم رودخانه ها و برخورد جدی با هرگونه ساخت وساز غیرمجاز ، پاکسازی و لایروبی به موقع رودخانه ها ، پیشگیری از برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها ، برخورد جدی با متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی، ترویج فرهنگ بیمه ساختمانی، محصولات کشاورزی و توجه به مقوله آموزش را از موثرترین شیوه های پیشگیری ، مقابله و مهار سیل در این منطقه معرفی کرد.

فرماندارنوشهر همچنین با اشاره به دشواری های عبور و مرور اهالی دو روستای آسیب دیده ناشی از سیل خواستار توجه جدی مسوولان نسبت به مرمت راه های ارتباطی این روستاها شد.

وی همچنین از برگزاری نشستی مشترک با مسوولان چالوس به منظور تصمیم گیری در جهت رفع نقاط سیل خیز رودخانه گندابرود و پیشگیری از خسارت های ناشی از آن به زیرساخت های این دو شهرستان در آینده نزدیک خبرداد.

بارندگی شدید یکشنبه هفته گذشته و درپی آن جاری شدن سیل خسارت جبران ناپذیری به برخی از استان های کشور بویژه مازندران وارد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.