قدس آنلاین-ایلام: استاندار ایلام گفت: از مهم ترین رویکردهای دولت تدبیر و امید، توجه به حوزه آب روستایی است و امسال سهم روستاهای استان ایلام از محل این سرفصل اعتباری۴۰۰ میلیارد ریال است.

 ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار؛ سهم روستاهای استان ایلام در حوزه آب

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهندس محمدرضا مروارید با بیان اینکه 3 هزار و 820 میلیارد ریال اعتبار برای سال 94 این استان تخصیص یافته است، اظهار داشت: این میزان اعتبار شامل 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی ها و یک هزار و 320 میلیارد ریال اعتبار جاری است.

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهد شد تا 10 هزار میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع ملی به این استان اختصاص یابد، افزود: یک هزار و 800 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات باقی مانده سفر سال گذشته رئیس جمهور و هیأت دولت به استان، مصوب و 50 درصد آن نیز تا کنون اختصاص یافته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی سال گذشته 700 میلیارد ریال برای توسعه راه های استان ایلام اختصاص داد، بیان داشت: در سال جاری نیز برای افزایش اعتبارات این حوزه قول های مساعدی داده شده که امید است محقق شود.

مهندس محمدرضا مروارید به تصویب 400 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح های ویژه به استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای اختصاص اعتبار ویژه به منظور بهسازی جاده های مواصلاتی مهران، قول مساعد داده اند که امیدواریم این اعتبارات بموقع تخصیص یابند.

وی با بیان اینکه تخصیص 50 درصدی اعتبارات استانی و اعتبارات سفر هیأت دولت به استان، به خزانه اعلام شده است، تصریح کرد: در چهار ماهه ابتدایی سالجاری و تاکنون وجهی در اختیار استان قرار نگرفته است و انشاءالله این گشایش به زودی حاصل شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام، توجه به حوزه آب روستایی را از مهم ترین رویکردهای دولت تدبیر و امید ارزیابی و خاطرنشان کرد: امسال 500 میلیون دلار برای توسعه شبکه های آب روستایی سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

 مهندس محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه سهم روستاهای استان ایلام از محل این سرفصل اعتباری400 میلیارد ریال است، گفت: برای جذب این اعتبار در حال رایزنی و تلاش هستیم و انتظار می رود که با توجه به وضعیت بحرانی آب در روستاهای استان، این اعتبار بصورت کامل اختصاص یابد و جذب شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم امسال در حوزه های مدیریت بحران، معاونت روستایی و شهری، مرز و منابع طبیعی اعتباراتی را در نظر گرفته است، تأکید کرد: استان ایلام نیز بدون شک از این اعتبارات بی نصیب نخواهد ماند و قطعأ دولت تدبیر و امید به این استان نگاه ویژه دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه دولت 4 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تجهیز دشت های استان ایلام در حوزه کشاورزی اختصاص داده است و امیدواریم این مهم امسال اجرایی شود، اظهار داشت: وزارت نیرو برای احداث سد میمه و تکمیل سدهای کنگیر و گاوی در استان برنامه ریزی نموده و یک هزار میلیارد ریال نیز از محل منابع ملی به این حوزه اختصاص یافته است.

مهندس محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان سال گذشته از محل اعتبارات ملی حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال بویژه در حوزه تربیت بدنی، بهداشت و درمان جذب کردند، یادآور شد: امیدواریم با تلاش همه مجموعه های استانی در سالجاری نیز برای تکمیل پروژه های در دست اجراء و تکمیل طرح های نیمه تمام، اعتبارات بیشتری جذب و منجر به توسعه همه جانبه استان شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.