امام جمعه موقت تهران گفت: نماز جمعه یک عبادت بزرگ و مهم است که سبب تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و همچنین زدودن زنگار معصیت از قلب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی: نماز جمعه یک عبادت بزرگ و مهم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم،  آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه که به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور به شهرستان طبس سفر کرده بود در جمع مردم این شهرستان، اظهار داشت: جامعه دینی امروز در معرض تهدید خطری بزرگ است که به نظر می‌رسد نسلی از انقلاب فاصله گرفته و اگر ما گذشته را به درستی بیان نکنیم، اشتباه کرده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران مبنای انقلاب اسلامی ایران را طاغوت دین‌ستیزی برشمرد و افزود: دشمن همیشه سعی داشته و دارد تا سفره دین را از کشور جمهوری اسلامی ایران جمع‌آوری کند و همیشه به دنبال سلب استقلال کشور ما بوده است.

وی به قدرت برتر نظامی و علمی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: کشوری که روزی به عنوان حامی اول صهیونیسم محسوب می‌شد و کشوری که شاه آن را به طرف بی دینی می‌برد، امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، پایگاه دین اسلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به مذاکرات هسته‌ای اشاره و بیان کرد: در قدرت برتر ایران همین بس که امروز 6 قدرت جهانی با دولت‌مردان کشور ما پای میز مذاکره می‌نشینند و ملت صبور و ولایتمدار ما تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب همچنان در برابر هجمه‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن می‌ایستد و تا حد توان از ایران دفاع می‌کند که این خود نشان بارز استقلال است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نماز جمعه یک عبادت بزرگ و مهم است که سبب تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و همچنین زدودن زنگار معصیت از قلب می‌شود.

وی افزود: اجتماع عظیم مردمی در صفوف به‌هم پیوسته نماز دشمن‌شکن جمعه منشأ برکاتی همچون آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد همبستگی و انسجام هرچه بیشتر میان صفوف مسلمین، تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده مردم مسلمان و همچنین جلب همکاری برای حل مشکلات جامعه است.

هیچ قدرتی حق ندارد نگاه چپ به ایران کند

وی تصریح کرد: آمریکا با 120 تیم مذاکره کننده با 20 نفر از دولت‌مردان ایران که درحد توان از حقوق ملت دفاع می‌کنند پای میز مذاکره می‌آید و این نامش استقلال است، در این راستا ما باید سرمان را بالا نگه دایم که در کشوری زندگی می‌کنیم که هیچ قدرتی حق ندارد نگاه چپ به آن کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارباب همه این شیاطین اسرائیل است که اگر بخواهد دست از پا خطا کند و تعرضی به ایران داشته باشد از خود تهران، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد و ایران برای آنها یک باتلاق است.

امام جمعه موقت تهران در خصوص قدرت نظامی جمهوی اسلامی ایران گفت: امروز حرف‌های احمقانه دولت‌ آمریکا و گزینه‌های روی میز و زیر میزشان، بی‌عرضگی آن‌ها را نشان می‌دهد و چیزی جز رجز خوانی نیست.

وی سست کردن پایه‌های اعتقادات دینی، استهاله اخلاقی با وجود شبکه‌های ماهواره‌ای، استهاله سیاسی و حرکت به سمت دشمنی با ولایت فقیه و تفرقه را چهار هدف دشمن برشمرد که مردم با بصیرت ایران نباید بگذارند دشمن به اهداف شوم خود برسد.

شهرستان طبس از بلاد خالص شیعه است

آیت‌الله خاتمی، طبس را یکی از بلاد خالص شیعه از زمان‌های دور برشمرد و بیان کرد: طبس شهری است که افتخار آن را دارد که پاره تن امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) را در آغوش خود دارد و مردم این سامان باید قدر این فرصت را بدانند.

وی ضمن تشکر از حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس گفت: جفا می‌دانم که از امام جمعه‌ای که ربع قرن در این شهر امامت می‌کند و مدیریت دینی دارد سخن نگویم، چرا که ایشان در مراسم استقبال، تک تک مسئولان را با اسم و سمت معرفی کردند که این نشان از اشراف ایشان بر شهر زیرپوشش مدیریت دینی است که این شهر نیز چهره‌ای دینی پیدا کرده است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سفر دو روزه خود به شهرستان طبس با خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان، نخبگان و مردم شهرهای طبس، عشق آباد و دیهوک دیدار خواهد کرد و ضمن غبارروبی ضریح امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، در جمع طلاب علوم دینی حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) طبس حضور خواهد یافت.

وی پس از آن برای شرکت در غباروبی آرامگاه شهید آیت الله مدرس، عازم شهرستان کاشمر خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.