قدس آنلاین – سبزوار :  رییس اداره بهزیستی  شهرستان جوین گفت: ۷۰۰ معلول و زن سرپرست خانوار زیر پوشش این اداره در انتظار دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند.

یکهزار و ۲۰۰ مددجو زیرپوشش اداره بهزیستی جوین قرار دارند

کاظم شبانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود : 80 نفر از این مددجویان را زنان سرپرست خانوار و مابقی را معلولان تشکیل می دهند.

وی مبلغ مورد نیاز برای تسهیلات مددجویان مزبور را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد : پرونده این مددجویان تشکیل شده و در انتظار دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند.

وی با بیان اینکه امسال اشتغالزایی برای 200 نفر با اعتبار 20 میلیارد ریال را پیش بینی کرده ایم اظهار داشت : طرح هایی از جمله پرورش طیور سبک، راه اندازی کارگاه های خیاطی و تشکیل شرکت های تعاونی را برای اشتغال مددجویان بهزیستی جوین در نظر داریم.

وی با اشاره به اینکه اداره بهزیستی این شهرستان در سه سال اخیر با اشتغالزایی برای 480 مددجو رتبه اول اشتغال زایی در استان خراسان رضوی را کسب نموده است یاد آور شد : همچنین در سال گذشته 130 مددجو حدود 10 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده و مشغول کار شدند.

شبانی با توجه به ناکافی بودن اعتبارات بهزیستی بویژه در بخش اشتغالزایی خاطر نشان کرد : با توجه به افراد پشت نوبت، اعتبارات ابلاغ شده تکافوی نیاز بخش اشتغال نیست و اعتبارات و حمایت بیشتری در این حوزه مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار باید سقف تسهیلات برای هر مددجو افزایش یابد اضافه کرد : علاوه بر افراد پشت نوبت تسهیلات اشتغالزایی حدود 50 درصد از مددجویانی که تاکنون تسهیلات دریافت کرده اند نیاز به ترمیم و افزایش تسهیلات دارند.

در حال حاظر یکهزار و 200 مددجو زیرپوشش اداره بهزیستی جوین هستند. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.