خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: تقاضای ما از مسئولان این است که با پشتیبانی ملت، مطلقاً از اصول خود عقب‌نشینی نکنند که به فضل خدا نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

دو قطبی کردن جامعه بازی در زمین دشمن است/ از اصول عقب نشینی نکنیم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در سخنرانی نماز جمعه این هفته، ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور و هیات مذاکره‌کننده، گفت: این قدردانی برخوردی انسانی است. این عزیزان با نیتی خیر وارد صحنه شدند و کار نفس‌گیری را آغاز کردند و رزمنده جبهه دیپلماسی هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در جوابی که در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور دادند و هم در خطبه‌های نماز عید فطر تاکید کردند که متن توافق با دقت و ملاحظه مسیر قانونی را طی کند. این مساله مهم است و ما باید منتظر بمانیم مسیر قانونی بررسی توافق طی شود.

مساله هسته‌ای، مساله جناحی نبوده و ملی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مساله هسته‌ای، مساله جناحی نبوده و ملی است، گفت: کسی درصدد استفاده جناحی و حزبی از مساله هسته‌ای برنیاید، زیرا این مساله ملی است که باید هم برای موفقیت آن تلاش کرد و هم در ارزیابی‌ها منصف باشیم و نقاط ضعف و قوت را دیده و تذکر بدهیم.

آیت‌الله خاتمی از دولت خواست فضای نقد سازنده را باز بگذارد و اظهار داشت: شاید از نقدها، راه روشنی باز شود.

فصل‌الخطاب نظام جمهوری اسلامی در مسائل کلان مقام معظم رهبری است

وی با تاکید بر اینکه هر نقدی، تخریب نیست گفت: این‌گونه اتهام‌افکنی‌ها به نخبگان منتقد، موجب می‌شود آنها برای ممانعت از بازی با آبرویشان، از نقد کنار بکشند و باعث ایجاد خفقان خودساخته خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران فصل‌الخطاب نظام جمهوری اسلامی در مسائل کلان را مقام معظم رهبری خواند و گفت: اگر دعواها فصل‌الخطاب نداشته باشد، منجر به تفرقه می‌شود.

ایجاد جامعه دو قطبی به معنای بازی کردن در زمین دشمن است

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنرانی خود با بیان اینکه آمریکا به دنبال دو قطبی کردن جامعه است، گفت: ایجاد جامعه دو قطبی به معنای بازی کردن در زمین دشمن است.

وی ادامه داد: ذوق‌زده نشویم، هنوز مراحل پایانی بررسی متن به پایان نرسیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به رجزخوانی‌های اخیر مقامات آمریکایی‌، گفت: این رجزخوانی‌ها صرفاً مصرف داخلی دارد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مدعی شده‌اند که ما خطر ایران هسته‌ای را از سر غرب دور کرده‌ایم. غرب باید بداند ایران به دنبال بمب هسته‌ای و سلاح کشتار جمعی نبود، نه به خاطر توپ و تشر آنها بلکه به خاطر دین‌مان.

انتقاد از رجزخوانی‌های دروغین دشمنان/ما پای دینمان ایستاده‌ایم

وی تصریح کرد: در روایتی از پیامبر(ص) مسموم کردن شهر دشمن، نهی شده است که یکی از مصادیق آن می‌تواند استفاده از سلاح کشتارهای جمعی باشد. این رجزخوانی‌ها، دروغین است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اگر لازم باشد مشکلاتمان را از طریق نظامی با ایران حل می‌کنیم، گفت: دشمنان به خاطر اینکه غرور ملی خود را نشان دهند، این رجزخوانی‌های دروغین را می‌خوانند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این رجزخوانی‌ها دیرینه‌ است، گفت: قابیل برای هابیل و فرعون برای موسی نیز چنین رجزخوانی‌هایی را خواندند که جواب قرآن برای اهل حق این است هر کاری می‌‌خواهید بکنید، ما پای دینمان ایستاده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه ایران به استقبال هیچ جنگی نمی‌رود، گفت: ما جنگ‌افروزی نمی‌کنیم اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند بار دیگر شانس خود را امتحان کنند، تردید نکنند که رزمنده‌های آنها با هواپیما خواهند آمد اما با تابوت به شهرشان فرستاده می‌شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در جنگ هوایی هم ما تا عمق خاک دشمن، دشمن را تعقیب می‌کنیم.

شعار مرگ بر آمریکا، شعاری خردورزانه است

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا نه تنها کمکی به حل مساله نمی‌کند، بلکه احمقانه است گفت: این سخن احمقانه است، چون ریشه این شعار در عملکرد آمریکاست.

وی ادامه داد: کیست که جنایات عربستان در یمن را ببیند، اما دست آمریکا را نبیند؟ کیست که جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و تروریست‌ها در سوریه را ببیند، اما دست آمریکا را نبیند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مقامات آمریکایی‌ها، گفت: در همه جای دنیا به خصوص جهان اسلام فضولی می‌کنید. خب حقتان است که مردم بگویند مرگ بر آمریکا. این شعار مرگ بر آمریکا، شعاری احساساتی نیست، بلکه ریشه‌ در قرآن دارد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مظلوم حق فریاد دارد، اظهار داشت: ملت ایران بیش از ۵۰ سال است که توسط آمریکا مورد ظلم واقع شده است. از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا تحکیم رژیم مستبد شاهنشاهی و حمایت از صدام برای حمله به ایران.

وی افزود: شما بیش از نیم قرن است که به ملت ایران ظلم می‌کنید، حق ملت است که باشکوه‌تر از هر زمان بگوید، مرگ بر آمریکا.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: می‌گویید این شعار خردورزانه نیست، در حالی که عین خردورزی است. ما فریاد ظلم‌ستیزی را با همین شعار به دنیا صادر کردیم و هر جا انقلابیون به صحنه می‌آیند، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنرانی خود درباره مسافرت وزرای خارجه کشورهای غربی به ایران، گفت: اصل ۱۵۲ قانون اساسی می‌گوید از پایه‌های روابط بین‌الملل، روابط صلح‌آمیز با دولت های غیرمحارب است، پس ارتباط با دولت های غیرمحارب عین قانون اساسی بوده و کار غیرارزشی نیست. دولت های محارب مثل رژیم صهیونیستی است که ایران هیچ‌ وقت با آنها رابطه برقرار نکرده و نخواهد کرد. آمریکا نیز تا الان آدم نشده و همچنان شیطنت می‌کند.

مسئولان در برخورد با وزرای خارجه کشورهای غربی آدرس غلط ندهند

وی از مسئولان تقاضا کرد که به گونه‌ای با وزرای خارجه کشورهای غربی برخورد نکنند که آنها احساس کنند ایران نیازی به رابطه با آنها دارد و گفت: ایران نیازی به رابطه با آنها ندارد، بلکه آنها به ما نیاز دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در سه سال تحریم، فرانسه سه میلیارد و ۲۶۱ میلیون یورو از محل صادرات به ایران ضرر کرد، لذا تا فضا را باز دید، برای جبران ضرر به ایران آمد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: ایرانیان منیع الطبع هستند و هیچ نیازی به آنها نداشته و نخواهند داشت.

وی با اشاره به اصرار برخی وزرای غربی بر مواضع باطل خود، گفت: پیش از ورود به ایران مصاحبه می‌کنند که ما به ایران برویم در مورد رابطه با رژیم صهیونیستی تذکر می‌دهیم.

مسئولان در برابر اصرار غرب بر مواضع باطل، بر مواضع حق ایران اصرار کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ما از مسئولان انتظار داریم همانطور که دشمنان بر مواضع باطلشان اصرار دارند، مسئولان ما نیز بر مواضع حق خود اصرار کرده و همانطور که امام گفت، بگویند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: قرآن می‌گوید آنها دین شما را هدف گرفته‌اند، شما هم تا محو کامل شرک آنها جلو بروید؛ یعنی موشک جواب موشک.

وی گفت: تقاضای ما از مسئولان این است که با پشتیبانی ملت، مطلقاً از اصول خود عقب‌نشینی نکنند که به فضل خدا نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

کشورهای غربی برای دوست شدن با ملت ایران توبه نصوح کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وزیران خارجه کشورهای غربی می‌خواهند بیایند، بیایند اما اگر می‌خواهند با این ملت دوست شوند، باید توبه نصوح کنند و دست از خودکامگی بردارند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات دل ملت را خون کرد، گفت: این افراد باید حریم ملت بزرگ ایران را حفظ کرده و با دشمنان این ملت دوست نباشند و دل و قلوه ندهند. می‌خواهند بیایند، بیایند اما از مواضع خصمانه خود دست بردارند.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به گذشت ۱۲۴ روز از حمله عربستان به یمن، گفت: ۱۲۴ روز است که رژیم جلاد عربستان، کشور یمن را شخم زده و دیگر زیرساختی باقی نمانده است. ۲۳ هزار نفر کشته و زخمی شدند و سازمان‌های بین‌المللی نیز تنها چیزی که برایشان مهم نیست، حقوق بشر است. خداوندا فرجی عاجل نصیب مردم یمن فرما.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به مظلومیت کشور بحرین، گفت: کشور بحرین زندان مردمش شده است، می‌کُشند، شکنجه می‌کنند و زیر شکنجه، نابینا می‌کنند اما صدایی از سازمان‌های بین‌المللی درنمی‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.