گردهمایی پزشکان مسلمان جهان می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و در طول ۳۷ سال گذشته ما تجربیات تقریباً بسیار خوبی به دست آوردیم و البته مشکلات فراوانی نیز وجود داشته اما قطعاً با همکاری با یکدیگر بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نگاه مسلمانان به غرب انتقادی است/حضورپزشکان مسلمان در ایران تبلیغات منفی رسانه‌های غربی را خنثی می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان در شهر مشهد ضمن اظهار مطلب فوق گفت: پیروزی انقلاب اسلامی برای ما ابتدای یک‌راه طولانی است و به هیچ طریقی به پایان نرسیده و درواقع بازگشایی دری است که حرکت و جنبش ایجاد می‌کند.
 غلامعلی حداد عادل  اظهار کرد: امیدواریم این‌گونه اجتماعات در ایران و به ‌خصوص شهر مشهد ادامه یابد.
وی افزود: در صدسال گذشته بسیاری از افرادی که با آموزش جدید در غرب آشنا شده بودند بر این عقیده بودند که باید تمام جوانب زندگی مسلمان غربی شو‌د و در ایران نیز از این‌گونه روشنفکران بر این باور بودند که از سر تا نوک پای ایرانیان باید غربی شود.
حداد عادل بیان داشت: اما امروز روشنفکران در کشورهای اسلامی حتی اگر تحصیلات عالی نیز دارند دیگر مانند صدسال پیش فکر نمی‌کنند و ما امروز نگاهی انتقادی به تمدن غرب داریم و این موضوع بسیار مهم است.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان مایل به مدیریت اسلامی در کشورهای خود هستند، بیان داشت: مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای بر سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند و البته امروز تلاش فزاینده‌ای در تمام کشورهای اسلامی دیده می‌شود که فرهنگ اسلامی را از جامعه ایرانی کسب کنند و این ‌یک تغییر بسیار بزرگ است که رخ ‌داده و تجربه بسیار خوبی که کشورهای اسلامی شاهد آن در قرن فعلی هستند.
حداد عادل گفت: غرب همیشه به دنبال سکولار کردن جامعه اسلامی بوده تا دین زندگی اجتماعی مسلمانان جدا شود و بر همین اساس در خاورمیانه داعش را به وجود آورند تا تفکر مدرن اسلامی در جهان مطرح نشود و امروز مشهورترین کشور در این منطقه دست در دست تندروهایی همچون داعش داده و از ترور حمایت می‌کند تا تصویر اشتباه و خشنی از کشورهای اسلامی به جهانیان ارائه دهند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در 37 سال پیش به پیروزی رسید و در طی این مدت بیش از 300 هزار شهید و بیش از یک‌میلیون مجروح برای حفظ این نظام توسط مردم این خاک تقدیم شده است و البته پیروزی انقلاب اسلامی برای ما ابتدای یک‌راه طولانی است و به هیچ طریقی به پایان نرسیده و درواقع بازگشایی دری است که حرکت و جنبش ایجاد می‌کند.
حداد عادل بیان داشت: وظیفه دیگر این است که نسل جدید را آموزش دهیم تا اهداف و ایده‌های انقلاب را بفهمند تا بتوانند آن را در آینده حمایت کنند و این وظیفه‌ای مهم بر عهده ما است.
وی همچنین گفت: گردهمایی پزشکان مسلمان جهان می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند و در طول 37 سال گذشته ما تجربیات تقریباً بسیار خوبی به دست آوردیم و البته مشکلات فراوانی نیز وجود داشته اما قطعاً با همکاری با یکدیگر بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

حضور پزشکان مسلمان در ایران خود تبلیغی برای اسلام است

غلامعلی حداد عادل علاوه بر این در خصوص حضور پزشکان در ایران اظهار کرد: قطعا تصویری که توسط رسانه‌های غربی از انقلاب و جمهوری اسلامی برای مردم دنیا ترسیم می‌شود با واقعیت متفاوت است.
وی افزود:کسانی که از خارج کشور به ایران سفر می‌کنند به این موضوع در ایران اعتراف دارند که سخنان رسانه‌های غربی دروغی بیش نیست و ایران کاملا متفاوت از تبلیغات رسانه‌های غربی است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: قطعا حضور این پزشکان مسلمان در ایران و مشاهده زندگی اجتماعی مردم ایران، آرامش و زندگی مردم به رغم تمام تحریم‌ها و تهدیدها و با تمام مشکلات خود بهترین نوع تبلیغ است و وقتی حضور مردم را در اجتماعات عظیم را می‌بییند بهترین تصحیح برای تصاویری است که در غرب علیه ایران شکل گرفته است.
حداد عادل تصریح کرد: به‌ طور طبیعی این‌ها آنچه را مشاهده کردند در کشورهای خود گزارش می‌کنند و البته باید این ارتباط گسترش یابد و سازمان‌دهی در این خصوص صورت گیرد وافرادی که به این امور اطلاع دارند باید دخالت کنند زیرا قطعاً مفید خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.