رییس دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: دشمن به استان سیستان و بلوچستان و به‌خصوص شهرستان سراوان نگاه ویژه‌ای دارد تا با استفاده از غفلت مردم و مسئولان به کشور ورود پیدا کرده و اهداف خود را عملی کند.

دشمن به استان سیستان‌وبلوچستان نگاه ویژه‌ای دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ حجت الاسلام و المسلمین حمیدی مهمترین عامل امنیت در استان را وحدت و همدلی و در صحنه بودن مردم و ریش سفیدان دانست و استان سیستان و بلوچستان را به تنگه احد تشبیه کرد و افزود: همانگونه که عده‌ای از مسلمانان در جنگ احد به مسئولیت خود عمل نکردند و موجب شکست ظاهری مسلمانان شدند، اگر ما نیز در این استان به وظایف خود عمل نکنیم و اقدامات پیشگیرانه امنیتی را انجام ندهیم امنیت کشور به خطر می‌افتد.

 

وی به مقایسه امنیت داخلی کشورمان با کشورهای همسایه پرداخت و فعالیت گروه های افراطی در این کشورها را موجب برادرکشی و به خطر افتادن کیان اسلام برشمرد.

 

حمیدی به فرهنگ میهمان‌نوازی مردم استان اشاره کرد و از مردم خواست که هوشیار عمل کنند تا دشمن نتواند از این فرهنگ سوءاستفاده کند؛ چرا که در میان اتباع بیگانه‌ای که به مردم پناه می آورند ممکن است عوامل نفوذی دشمن وجود داشته باشد که امنیت کشور را هدف گرفته‌اند.

 

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان یکی از گذرگاه های اصلی ورود مواد مخدر به کشور را سراوان دانست و ضمن بیان فتوای حرمت استفاده و حمل و نقل مواد مخدر توسط علمای شیعه و سنی، از آن‌ها خواست که در راستای فرهنگ‌سازی و اشاعه این فتوا در میان مردم تلاش کنند تا آمار متخلفان و زندانیان مواد مخدر که اکنون حدود نیمی از زندانیان را تشکیل می‌دهند کاهش یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به افزایش کشفیات در زمینه مواد مخدر از تلاش نیروهای انتظامی، سپاه، مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان تقدیر و تشکر کرد و از آن‌ها خواست تلاش خود را مضاعف کنند تا شاهد امنیت پایدارتری در کشور باشیم.

 

حمیدی ضمن اشاره به دایر بودن دادسرای نظامی در سه شهرستان زاهدان، چابهار و ایرانشهر بیان کرد: احداث دادسرای نظامی در شهرستان‌های سراوان و زابل نیز در دستور کار قرار دارد.

 

در پایان این جلسه از زحمات حسن چهکندی دادستان سابق شهرستان سراوان تقدیر و به جای وی مهدی جاج محمدی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.